Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Bana Alabed - Hallo wereld

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84324 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Bana Alabed - Hallo wereld
Het blijft natuurlijk altijd een ingewikkeld vraagstuk. Demonstraties kunnen uit de hand lopen, bijvoorbeeld doordat de machthebbers geweld gaan gebruiken. De vraag is dan hoe lang vreedzaam verzet een optie blijft.

En zelfs de aanstichters van oorlogen zou ik niet altijd als harteloos willen betitelen. Ze kunnen op macht uit zijn, maar het kan net zo goed zijn dat ze die macht in beginsel willen hebben om de omstandigheden waarin de mensen moeten leven willen verbeteren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84327 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Bana Alabed - Hallo wereld
Ja, het blijft ingewikkeld. Oorlog kan een middel zijn om het volk van onderdrukking te bevrijden of juist om een land tegen een oorlogszuchtig buurland te verdedigen. Deze leiders zijn dan eigenlijk ook geen aanstichters. Zij reageren op een situatie die door een ander gecreëerd is maar ook dan zijn de gevolgen verschrikkelijk.

<t></t>

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84330 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: #Bana Alabed - Hallo wereld
Dat is waar en vaak zijn het kinderen die de gevolgen moeten ondervinden en worden meegesleept in de foute keuzes van de ouders, of andere volwassenen. En hoe krijg je die oorlog weer uit het kind?

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84337 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: #Bana Alabed - Hallo wereld
Dat laatste is enorm moeilijk vrees ik.

<t></t>

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84338 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: #Bana Alabed - Hallo wereld
Tja, ik denk dan bijvoorbeeld aan kinderen van IS-strijders, of voormalige kindsoldaten, die eigenlijk met het geweld zijn opgegroeid en dat als het ware met de paplepel ingegoten hebben gekregen. Het blijven kinderen, maar er is toch iets mee gebeurd en wat zijn de gevolgen?

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84343 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: #Bana Alabed - Hallo wereld
Dat zal per persoon/kind verschillen denk ik. Wel denk ik dat het heel belangrijk is dat deze beschadigde kinderen zo goed mogelijk opgevangen worden en eerlijke kansen geboden krijgen.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.485 seconden