Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Bana Alabed - Hallo wereld

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden - 8 jaren 7 maanden geleden #84296 door marjo
Bana Alabed - Hallo wereld werd gestart door marjo
Het is moeilijk om het droog te houden als je dit hartverscheurende verhaal leest. Het is nog maar zo pas geleden gebeurd. En gebeurt nog steeds.

Lees meer: www.leestafel.info/archief/romans-volwas...-alabed-hallo-wereld

-
Laatst bewerkt 8 jaren 7 maanden geleden doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84298 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Bana Alabed - Hallo wereld
Een mooi maar heftig verhaal. Ik hoop zo dat er snel een eind aan deze vreselijke oorlog komt. Mijn Syrische buren hebben ook een bombardement meegemaakt. Toen de buurman me een röntgenfoto van de verbrijzelde (en met pinnen vastgezette) bekken van zijn zesjarige dochter liet zien, brak mijn hart. En wat ben ik blij dat hetzelfde dochtertje nu veilig in Nederland woont en na een operatie heerlijk met de buurkinderen buiten speelt. Elk mens, en vooral elk kind, zou zich veilig moeten kunnen voelen. Oorlog is iets verschrikkelijks.

<t></t>

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84301 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Bana Alabed - Hallo wereld
Helaas zijn degenen die die oorlogen voeren niet degenen met een hart.

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84302 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Bana Alabed - Hallo wereld
Dat is helemaal waar en het is en blijft iets wat ik maar niet kan en wil begrijpen.

<t></t>

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84303 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Bana Alabed - Hallo wereld
Ik weet niet of de mensen die oorlog voeren geen hart hebben. Dat vind ik wat al te gemakkelijk gedacht.

In de eerste plaats zijn er diverse redenen om oorlog te voeren. Een oorlog kan een vrijheidsstrijd zijn, waarmee men dus opkomt voor de belangen van de eigen onderdrukte groep, waarvoor men dus wel degelijk hart heeft. Men kan oorlog voeren, omdat men zich bedreigd voelt door de leden van een andere groep, ook dan ligt het hart bij de eigen groep.

En dan is er natuurlijk nog de oorlog waar men in wordt gesleept, omdat een andere groep een oorlog begint. Dan wordt er mogelijk ingegrepen, juist omdat men de oorlog met de onschuldige slachtoffers wil beëindigen. Ook in dit geval kun je dus moeilijk zeggen dat de oorlogvoerende partij geen hart heeft.

Dit zijn uiteindelijk allemaal zaken die ook in de oorlog in Syrië een rol spelen.

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84304 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Bana Alabed - Hallo wereld
Als het gaat over burgers die het slachtoffer zijn dan blijf ik toch spreken over harteloos. Laat die mensen er buiten als je zo nodig iets moet uitvechten!

Tijd voor maken pagina: 0.467 seconden