Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Lucas de Waard - Kraaien tellen

Lees meer
8 jaren 3 maanden geleden #85679 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Lucas de Waard - Kraaien tellen
Ik denk dat er in dit opzicht een groot grijs gebied is.

Als de hoofdpersoon aan het einde van het verhaal voor een keuze staat, die niet in is gevuld, hoeft dat nog niet te betekenen dat een deel van het verhaal niet afgerond is. Dan gaat het verhaal dus over datgene wat aan de keuze vooraf ging en hoe de hoofdpersoon bij dit punt terecht is gekomen.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 3 maanden geleden #85680 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Lucas de Waard - Kraaien tellen
Maar als die keuze niet gemaakt is, blijft het toch open?

Lees meer
8 jaren 3 maanden geleden #85681 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Lucas de Waard - Kraaien tellen
Een boek kan allebei hebben/zijn. Zoals in dit geval. Wanneer ik een bladzijde om sla naar het volgende hoofdstuk en er is niks meer, is het voor mij "niet af". Dat is onbevredigend. Bij alleen een "open einde" weet ik dat het boek uit is, ook al is er geen beslissing gevallen of keuze gemaakt.

Lees meer
8 jaren 3 maanden geleden #85682 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Lucas de Waard - Kraaien tellen
Inderdaad.

<t></t>

Lees meer
8 jaren 3 maanden geleden #85685 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Lucas de Waard - Kraaien tellen

berdine schreef : Een boek kan allebei hebben/zijn. Zoals in dit geval. Wanneer ik een bladzijde om sla naar het volgende hoofdstuk en er is niks meer, is het voor mij "niet af". Dat is onbevredigend. Bij alleen een "open einde" weet ik dat het boek uit is, ook al is er geen beslissing gevallen of keuze gemaakt.

Ja precies Berdine, je zegt het goed.

Dettie

Lees meer
8 jaren 3 maanden geleden #85686 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Lucas de Waard - Kraaien tellen

Marjo schreef : Daar denken we dan heel anders over. Ik ken dat boek dat jij noemt niet Renate, dus daar weet ik het niet.

Maar als een verhaal eindigt en de hoofdpersoon staat voor een keuze, maar die wordt niet ingevuld - dat doe je eventueel zelf - dan is het een open einde. Is het verhaal wel afgerond, maar wil je weten hoe het verder gaat, is misschien niet alles afgerond, maar het hoofdverhaal wel.

Als je van de detectiveseries neemt: daar is het plot afgerond, maar de lijn van de speurders vaak niet. Dat is geen open einde wat mij betreft.

Nee dat bedoel ik niet. Ook het hoofdverhaal is dan niet afgerond. Het eind is veel té open. Het verhaal stopt gewoon. Plop, klaar.

Ook geen mooi afgerond hoofdverhaal met een mogelijkheid tot vervolgverhaal, nee gewoon plop, alsof een deel van de eindpagina's eruit gescheurd zijn. Net wat Berdine had, willen kijken of het hele e-boek wel opgeladen is... en niet toevallig de laatste pagina's ontbreken.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.447 seconden