Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Willem Jan Otten: Specht en zoon

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10208 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
De titel van het boek inspireerde mij in eerste instantie ook niet om het te lezen, laat staan te kopen...

Toch heb ik het boek nu in huis staan, als een "gekoesterd"eigendom.

Het boekje is maar dun, 142 bladzijden, met relatief korte hoofdstukken, dus dat leest lekker vlot weg.

Vooral het verassend element in dit boek: "geschreven vanuit een groot stuk schilderslinnen"sprak mij aan.

Dit boek zal ik zeker nog eens gaan herlezen!

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10209 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Voor jou is dit dus een aaibaar boek, Irene? Zover gaat het bij mij niet.

Maar het was leuk om te lezen.

Ik hou wel van ongewone verhalen, en dat was dit zeker. Surrealistisch, hm, zo ver gaat het nou ook weer niet. Al is het een doek dat vertelt, het komt allemaal heel realistisch over. Een beetje alsof je alles door de ogen van een kind beleeft. Dat vinden we ook niet raar toch?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10212 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Het grappige vond ik dat ik dat in het begin steeds in mijn hoofd had..dat het een doek was dat vertelde..

maar aan het einde vond ik het de normaalste zaak van de wereld.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10213 door marjo
Precies. Het went, omdat het 'normaal' overkomt.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10215 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht

Een beetje alsof je alles door de ogen van een kind beleeft. Dat vinden we ook niet raar toch?

Nee dat vinden we niet raar maar moest een of ander schilderij of doek plots tegen je beginnen praten......Op die manier vind ik het surrealistisch. Het is gewoon een onmogelijkheid dat een doek ooit tegen je begint te praten. Maar we lezen wel boeken gelezen uit het standpunt van konijnen, poezen, honden,..... En naar mijn mening staan we daar zo niet bij stil om dat we ons kunnen inbeelden dat die dieren gevoelens hebben, een bepaalde kijk op hetgene om hen heen. Bij voorwerpen kan ik het me moeilijker voorstellen.

Let wel: ik heb het boek niet gelezen en vermoed dat het doek ook bepaalde "emoties" heeft bij het zichzelf zien, enz. vanuit dat standpunt vind ik het dus surrealistisch.

Amai, ik denk van het ook te gaan lezen, jullie hebben me nieuwsgierig gemaakt (weeral)

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden - 19 jaren 10 maanden geleden #10225 door marjo
Mooi. Dat is de bedoeling!

Ik denk trouwens dat ik wat ik lees niet zo letterlijk opvat. Het is een boek, een verhaal, een verzonnen verhaal. Daar kan wat mij betreft alles!
Laatst bewerkt 19 jaren 10 maanden geleden doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.513 seconden