Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Willem Jan Otten: Specht en zoon

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10295 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat is inderdaad het foutje dat ik aanstipte. Op het eind gebeurt dat, en het komt niet geloofwaardig over. Maar een kniesoor die daar op let, je zit dan al zover in het verhaal dat je dat meeneemt..

(ik had me voorgenomen om vanavond eens te zoeken. Maar natuurlijk is Bernadet me voor!. Dank)
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10297 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
ja jij moest toch naar de boekenmarkt, dus kon ik het wel even opzoeken. ;)

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

19 jaren 10 maanden geleden #10346 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Dit boek was fascinerend! Prettig leesbaar en in al zijn ongeloofwaardigheid toch op de een of andere manier aannemelijk, wat heel knap gedaan is. Het verdient alle lof die het krijgt.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #11112 door marjo
Ik had eigenlijk eerst even dit forumitem moeten doorlezen voor ik naar de avond met Willem-Jan Otten ging. Maar ik had toch geen vragen durven stellen, ha ha..

Hij had het inderdaad over zijn bekering, en dat hij dus wel wat "katholieke dingen" in het boek gestopt had. De pieta bijvoorbeeld.

En het thema "vergeving", dat volgens hem ook katholiek is.

Ok, het zal wel, maar ik heb dat niet eruit gehaald, dus zo duidelijk zit het er niet in. Ja, dat de schilder eigenlijk de pieta had willen schilderen, dat wordt wel expliciet gezegd natuurlijk..

Eigenlijk ging het boek over een vader en een zoon zei hij. De geboorte van het kind was erg belangrijk, hij had het boek eigenlijk willen schrijven vanuit het gezichtspunt vasn een ongeboren kind, maar er bleek al een ander boek te zijn dat zo was (de langverwachte) en toen bedacht hij wat anders..

Verder ging de avond over zijn nieuwe toneelstuk, "Alexander". Ik wist helemaal niet dat hij dat geschreven had..ik heb wel kaartjes. En dat belooft een pittige avond te worden, met al die poezie.

Hij droeg ook gedichten voor, Tiba! Nou ja, hij las meer dan hij voordroeg. En ze waren aan mij niet besteed..

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #11114 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ik had het me al afgevraagd, Marjo, of het ook over gedichies zou gaan.

Is een heel goed dichter, maar sommige gedichten vind ik heel moeilijk.

Wouter kent ermeer van. Zelf moet ik ze talloze malen lezen eer ik ze een beetje begrijp. Ik vraag me dan ook af of die (moeilijke) gedichten zich goed lenen tot voordragen. Het kan natuurlijk ook dat hij wat makkelijkere gekozen heeft.

Was je dan tevreden over de lezing, Marjo?

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #11116 door marjo
Het was meer een interview met voorlezen, Tiba. Ik zou niet snel nog een keer gaan, maar deze avond was niet verloren hoor..Ik had tenslotte dat boek gelezen, en ik ga over twee weken naar dat toneelstuk. Ik ben nu voorbereid..

Tijd voor maken pagina: 0.403 seconden