- Ontvangen bedankjes 1
henk schreef : Als Coetzee echt in het hoofd kruipt van die beul, dan vind ik dat wel literatuur net als Kafka doet bij mensen in totalitaire systemen. Wat doet dat met een mens? Maar kruipt Nothomb ook in het hoofd van haar personages?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Marjo schreef : Ik kan niet ooredelen of iets literatuur is of niet, Een geit is dat ze met haar boek in ieder gwval ons aan het denken zet. Is dat haar streven? Ik weet het niet..maar het is wel iets wat ik van een goed boek (literatuur??) eis: dat het de lezer aan het denken zet. Heb je het boek overigens gelezen Henk?
Marjo schreef : Ik mag het niet zeggen van Bernadet, en het doet ook niet ter zake, maar ik ben het wel eens met je opmerking over Israel als autonome staat.
Bernadet schreef : Ha Marjo, je mag alles hier zeggen hoor, alleen vind ik wel dat politieke standpunten iets is wat al gauw 'uit de hand loopt'.
Ik vind dat een politiek gesprek iets is wat hier niet zo thuis hoort. Je kan wel naar aanleding van een boek opmekingen maken maar politieke standpunten is wat anders. Daarom reageer ik daarop en misschien wel iets té snel. Maar dit om 'erger' te voorkomen. In die zin dat er vaak snel gedonder komt als er politiek in het spel komt.
Maar ik bezondig me er ook aan (ben ook fel op bepaalde punten) en denk dan achteraf, dat kan je beter niet doen.
bernadet.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen