Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Wiesław Myśliwski - Over het doppen van bonen (samenleesboek aug/sept 2011)

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44832 door Inge
Ik ben nu "Over het doppen van bonen" aan het lezen. Als ik aan het lezen ben denk ik steeds,: "wat een geleuter, ik stop met lezen.... Maar de avond erna neem ik het boek weer in handen, lees weer een stuk of 2 hoofdstukken, ben het dan weer zat en denk weer om te stoppen :D. Er zijn 26 hoofdstukken, op die manier zou het over een week uit kunnen zijn :D

Langs de ene kant wil ik verder lezen, wil ik weten wat er is met die graven, wat er in dat dorp gebeurd is, waarom hij beheerder is geworden op dat vakantiepark,... maar zoals gezegd, na een hoofdstuk of 2 heb ik er even genoeg van. Maar toch vind ik de manier waarop het geschreven is wel mooi. Mooie zinnen, mooie beschrijvingen, beeldende beschrijvingen. Je kunt met momenten het bos, de paddestoelen enz bijna ruiken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44836 door WilV
Hoi Inge,

Ja de meningen waren toen we het boek als samenleesboek lazen ook behoorlijk verdeeld.

Nu jij het over het bos en de bladeren hebt komt de sfeer van het boek meteen weer terug.

Groetjes Willeke

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44842 door marjo
'Wat een geleuter'. Je zegt het...

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44845 door WilV
Ha, ja ik was toen de enige die het wel mooi vond als ik het me goed herinner.

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44847 door dettie
Ja helaas wel Willeke, ik kwam er ook niet door. :-(

Dettie

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44888 door Inge
Ik geef het op... ik heb net een heel hoofdstuk gelezen over de eerste film die hij ooit zag, over een man die steeds hoeden paste en maar niet kon uitmaken welke hij wilde. En dan blijkt dat het hoofdpersonage het einde van de film niet gezien heeft door een stroomonderbreking... Het is gewoon niet leuk meer en ik weet dat, als ik nu niet beslis te stoppen, weer steeds minder en minder zal lezen omdat ik geen ander boek wil lezen voor dit boek uit is en dan duurt het weer een eeuwigheid. Nee, ik heb net weer genoeg rust in mijn hoofd om te lezen en heb er weer plezier in dus neem ik nu de beslissing om te stoppen en het boek terug naar de bib te brengen. Sorry Willeke, hoewel ik erg benieuwd was naar de graven, waarom hij daar beheerder geworden was enz vrees ik dat het uiteindelijk ook op niets zal uitlopen.

Tijd voor maken pagina: 0.494 seconden