Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Samenleesboek juli 2006 Jonathan Coe - De Rottersclub

Lees meer
20 jaren 12 uren geleden #9181 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Dat weet ik niet eens meer. Ik heb hem afgekeken, dus het zal wel geboeid hebben, maar ik herinner me slechts flarden. Ik weet niet eens of die flarden bij het verhaal horen. Dat belooft eigenlijk niet veel goeds, hè? :roll:
Laatst bewerkt doorberdine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden - 17 jaren 2 maanden geleden #9499 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Op de valreep toch nog een verslag, moeilijk om dit verhaal samen te vatten.

Maar, hier staat ie dan toch eindelijk www.leestafel.info/jonathan-coe

Bernadet
Laatst bewerkt 17 jaren 2 maanden geleden doordettie.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9614 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik ben bang dat jouw verslag het enige blijft Bernadet. Ik heb me met moeite door de eerste 50 bladzijden geworsteld. Het boeit me helemaal niet. Ik heb nu jouw verslag gelezen, en ik ben niet geneigd om het toch nog eens te proberen. Dit is niks voor mij, het kabbelt te veel, te veel gezeur. Ik ga liever een boek lezen dat wel boeit..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9615 door dettie
Ik merkte wel dat toen ik het boek eenmaal uit had het verhaal totaal niet bleef hangen. Normaalgesproken kan ik na een week nog een verslag schrijven zonder het boek erbij en hier moest ik eerst weer kijken om te zien waarginghetookalweerover?

Ik vond het wel lekker weglezen en schrijven kan Coe wel maar veel meer vond ik het ook niet.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9616 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ik was bang dat het aan mij lag. Dat het mij niet meer boeide, omdat ik de tv serie al had gezien. Ik kon mij van het verhaal ook niets meer herinneren, dat kwam al lezende pas terug. Ik vond de personen in het boek erg weinig uitgediept. Het waren er ook tamelijk veel. Sommigen, zoals die oom van Cicely op het eind, werden er met de haren bijgesleept om wat politieke standpunten aan op te hangen. Het is raar, maar in de tv serie zat meer diepgang en spanning dan in het boek. De chantage affaire, de verhouding van de moeder met de leraar, ze worden in het boek maar eventjes aangetipt en verdwijnen dan rimpelloos onder water. Misschien dat het gemakkelijk wegleest, als het verhaal nieuw is. Maar voor mij, als "herlezer", kostte het moeite en begon ik her en der wat stukjes over te slaan. :oops:
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9617 door dettie
Ik vind het ook echt een verhaal voor een Engelse tv-serie.

Dat zie ik helemaal voor me. Dat lijkt me inderdaad leuker dan het boek.

bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.447 seconden