Ik weet helemaal niets van i-pods

en ook niet van shuffelen.
Zelf ben ik altijd van de gemakkelijke, ik ken een discman en ik ken een i-pod niet dus zou ik ook tegenzin voelen om te veranderen, zeker als en discman me goed bevalt. Maar als ik jou goed begrijp was Nathalie in feite zijn discman (cd). Zij was vertrouwd en ze beviel hem goed.
Maar Nathalie wilde liever een i-pod zijn en shuffelen, met andere woorden meer verrassing in haar leven. Nu ze weg is, ziet de ik-figuur ook de charme daarvan in.
Wel een bijzondere gedachte Marjo! heb ik nog in geen recensie gelezen.
In het boek staat ook:
"Stéphanie was naast me komen zitten en zat aan me te plakken.. Waarom ze net dat moment had uitgekozen om met hernieuwde energie mijn aandacht te vangen was me een raadsel, of nee, dat was het trouwens niet, vrouwen zijn wat dat betreft net synchroniserende iPod-apparaten."
Betekent dat dan ook, in jouw theorie, dat hij afstand aan het nemen is van Nathalie?
marjo schreef : Hij heeft helemaal geen idealistische instelling. Dus doet hij niet meer dan nodig om niet weggestuurd te worden. Hij wacht op dat ene speciale nummer...
ja dat geloof ik ook inderdaad. Maar hij is wel érg sloom.
‘Nathalie was het paaltje, het werd tijd om in beweging te komen.’ zegt hij zelf.
Maar hij komt in mijn ogen helemaal niet in beweging, hij gaat inderdaad naar dat oord om Nathalie terug te krijgen en wacht op haar, maar zelfs als ze er is doet hij helemaal niets behalve een beetje apathisch alles bekijken en wordt zelfs vrienden met Ewoud.
Ik had een allerlaatste kopstoot nodig, iemand moest mij genadeloos tegen de vlakte slaan, pas dan kon ik beginnen terug omhoog te klimmen.’
Maar als hij die kopstoot krijgt doordat Nathalie hem 'niet kent' en aankondigt met de aardige, schattige Ewoud te trouwen, wil hij dood.
Hoe vond je het boek verder? Ik had verwacht dat je het niets zou vinden. Dus ben wel benieuwd naar je eindoordeel.
Dettie