Tja, ik weet het niet hoor. Ik vind Marie-Louise dermate dwingend dat je alleen daardoor al geneigd zou worden de kont tegen de krib te gooien. Marie-Louise is gewoon een vreselijke dictator, die zichzelf geweldig vindt. Robert de Tweede is de enige die overal van vrijgesteld is, omdat hij zogenaamd een groot kunstenaar zou zijn. Het is geen gevangenenkamp, maar een plaats waar mensen bij moeten kunnen komen. Ik kan Marie-Louise wel wurgen. De hoofdpersoon presenteert zich alleen als schrijver, omdat Robert de Tweede op die grond is vrijgesteld van z'n taken. Bovendien is Marie-Louise gewoon vreselijk veeleisend en dan doe je het dus gewoon nooit goed genoeg. Kijk alleen maar naar het gedoe rond de douche. De douche is al een zwijnestal voor de hoofdpersoon er gebruik van maakt, maar hij mag alles schoonmaken . Eigenlijk zou het hele kamp gewoon tegen Marie-Louise in opstand moeten komen. Voor mij heeft heeft het allemaal niets te maken met het feit dat het het oord van Marie-Louise is. Het is geen gevangenis, het is een plaats waar mensen samen moeten leven en samenleven doe je samen en niet als een dictatuur, waarbij iedereen precies moet doen wat de grote leider zegt. Marie-Louise is wat mij betreft beter op haar plaats in de een of andere dictatuur, als kampbewaakster.