Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Nina Polak - We zullen niet te pletter slaan (debuut)

Lees meer
11 jaren 1 week geleden #68297 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Nina Polak - We zullen niet te pletter slaan

Marjo schreef :
Een vrouw die verliefd is op een man waarvan ze weet dat die onbereikbaar is voor haar; ze verdient de kost met iets waarvan haar gezegd wordt dat die fase nu wel passe is. En er is de man die opgegroeid is zonder vaderfiguur en misschien daarom nu juist zo graag een traditionele relatie wil, en daarvoor de verkeerde vrouwen uitzoekt.

Anna lijkt verliefd op Manu ja, maar hij fascineert haar zo omdat ze niet weet wie of wat ze zelf is. Houdt ze van mannen of vrouwen? en Manu is het allebei, man én vrouw. Bij hem kan ze zijn wie ze is.

En Anna schildert veel uilen, ze krijgt het advies wat anders te gaan schilderen, maar ze verdient nog steeds de kost met illustraties maken voor kinderboeken, dat is niet passe.

Ik vraag me ineens af wat die uilen voor betekenis kunnen hebben. Zoeken naar wijsheid?

Vind je dat Schrad op zoek is naar een traditionele relatie? Dat idee heb ik eigenlijk helemaal niet. Hij wil Padma en niemand anders. Hij zoekt ook niet de verkeerde vrouwen uit, hij wilde steeds geen vaste relatie en hopte van het ene bed in het andere. Hij was de charmeur, de versierder totdat Padma, die steeds geduld had en op hem wachtte, er genoeg van had en wegging. Toen gingen zijn ogen pas open. Ik had niet de indruk dat hij stond te springen om een traditionele relatie.

Waarom denk jij van wel?

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 1 week geleden #68316 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Nina Polak - We zullen niet te pletter slaan
Hij wilde vader worden. Dat was met Emma mislukt, en nu hij hoteldebotel is van Padma wil hij dat met haar. Ik vind dat behoorlijk traditioneel.

Ik bedoel met passe dat Anna's uitgever vindt dat ze er mee moet stoppen, iets voor volwassenen gaan tekenen. Dat van die wijsheid zal vast wel kloppen. Aapjes zou een stuk infantieler zijn..

Bij iemand jezelf kunnen zijn, is dat geen liefde/verliefdheid?

Lees meer
11 jaren 1 week geleden #68329 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Nina Polak - We zullen niet te pletter slaan
Hij wilde niet specifiek vader worden? Hij wilde Emma houden en wilde zich door het vaderschap aan haar binden, vandaar die truc die hij deed. Het is mijn ogen niet zozeer dat hij zo graag een traditionele relatie wil, hij wil zijn vriendin niet kwijt! Dat is toch wel wat anders vind ik.

Ik heb vrienden bij wie ik mezelf kan zijn maar dat noem ik geen verliefdheid. Ik geef wel veel om ze maar in een relatie is het toch een ander soort liefde dan voor een vriend of vriendin.

Dettie

Lees meer
11 jaren 1 week geleden #68331 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Nina Polak - We zullen niet te pletter slaan
Inderdaad wilde hij Emma niet kwijt, maar in mijn ogen was dat omdat hij met haar een gezin wilde vormen, niet zozeer omdat hij haar zo zag zitten. Dat zag hij natuurlijk wel, maar de hoofdzaak was dat gezin. Dat kind dus.

Een soort compensatie voor zijn eigen verleden, met alleen maar vrouwen: hij wilde een 'normaal' gezin.

Over wat we ervaren in verband met verliefdheid en liefde zullen we het nooit eens worden, we hebben er al vaker over gesteggeld.

Het is bij zowel Anna als Schard zo dat ze eigenlijk niet goed weten hoe ze hun toekomst moeten inrichten. Ze hebben een ander voorbeeld gehad dan de meesten en dat speelt hen parten. Ze klampen zich vast aan een idee, en daar zit een persoon aan vast (resp Manu en Padma) Dat kan niet werken.

Tijd voor maken pagina: 0.341 seconden