Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Graeme Simsion - Het Rosie project

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64986 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Graeme Simsion - Het Rosie project
Je gaat er vast van genieten Willeke, het is een grappig verhaal met serieuze ondertoon. :-)

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64987 door dettie

Renate schreef : Klinkt leuk. Ik moet onmiddellijk aan Sheldon in 'The Big Bang Theorie' denken.

nl.wikipedia.org/wiki/The_Big_Bang_Theory_%28televisieserie%29

O ja, ze spreken verschillende talen (zoals Klingon), lees ik. Dat is nog een hele rage geweest.

Je had 'woordenboeken' met de Klingontaal. Fantastisch! Op m'n werk hebben we dat nog proberen te spreken.

Als ik het verhaal op Wikipedia zo lees dan heeft het inderdaad wel een beetje weg van Het Rosie project.

Alleen is in dit boek maar één man (Don) die heel intelligent is in plaats van een hele vriendengroep.

Rosie is net als Penny de meer sociale van de twee en dat geeft een mooi tegenwicht.

Dettie

11 jaren 5 maanden geleden #64994 door
Beantwoord door in topic Re: Graeme Simsion - Het Rosie project
Hoewel in de Big Bang Theorie de hele vriendengroep heel intelligent is, doet Sheldon het meest aan Don denken. Hij beredeneert alles en heeft bijvoorbeeld de ontbijtgranen gesorteerd op voedingswaarde. Hij heeft ook een enorm hoge dunk van zichzelf en z'n vrienden kunnen zich maar het best aan hem aanpassen, omdat hij ze anders tot waanzin drijft.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64995 door dettie
Ja inderdaad Don lijkt het meest op Sheldon. Ook Don weet bijvoorbeeld precies wát hij eet.

Don is heel realistisch en zal zelden liegen omdat hij het nut er niet van inziet, wat natuurlijk soms hilarische momenten

oplevert, een andere keer is die directheid minder geslaagd. Don heeft geen hoge dunk van zichzelf. Hij is wie hij is, en denkt

daar verder nauwelijks over na, daar heeft hij het veel te druk voor. Pas als hij ontdekt dat hij Rosie wel érg leuk vindt

gaat hij zijn eigen gedrag bekijken en pakt dat ook op zijn eigen manier aan... Hij maakt er een studie van!

Dettie

11 jaren 5 maanden geleden #65000 door
Beantwoord door in topic Re: Graeme Simsion - Het Rosie project
Sheldon kan wel liegen, maar hij heeft de neiging om z'n leugens nodeloos ingewikkeld te maken. Gewoon zeggen dat je moet werken, om niet naar een optreden van Penny te hoeven, is niet overtuigend genoeg in zijn ogen. Er moet een heel verhaal over een verslaafde neef aan te pas komen.

Maar ik ben heel benieuwd naar Het Rosie project. Helaas zijn alle exemplaren in de bibliotheek uitgeleend, dus ik vrees dat ik geduld moet hebben.

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65612 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Graeme Simsion - Het Rosie project
Ik heb genoten van dit boek. Je verslag had me nieuwsgierig gemaakt maar toen ik de korte inhoud las was ik minder overtuigd. Maar ik moet het zeggen:" Héél leuk boek".

Ik heb nog het meeste plezier gehad met het echtgenoteproject.

Tijd voor maken pagina: 0.508 seconden