Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Ineke Riem - Zeven pogingen om een geliefde te wekken(debuut

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61642 door dettie
Ja inderdaad Pels is ook goed, ondanks dat het ook verhalen zijn, waar ik normaal gesproken niet zo van hou.

Het eerste verhaal van Pels vind ik heel bevreemdend maar veel verder ben ik nog niet.

Eerst me maar eens storten op boekverslagen, (die steeds maar niet goed willen lukken, grrr)

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61770 door dettie
Zo verslag staat op de site. Opnieuw heel moeilijk om weer te geven wat ik er van vind.

zie www.leestafel.info/ineke-riem

Dettie

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61771 door marjo
Het zijn geen recht toe recht aan-boeken dit jaar. Maar dat vind ik dan wel weer het mooie er van.

Ik denk dat je gelijk hebt, dat zei ik al, maar ..ikke zelf..ik weet niet..

Hoe langer geleden is dat ik ze gelezen heb, hoe meer ik toch aan de kermis denk..

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61775 door Annemarie
Wat een bijzondere boeken zijn er dit jaar genomineerd! Deze klinkt erg interessant.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61777 door librije
Wat leuk Dettie, dat je nu ook deze hebt gelezen. Ik was er helemaal weg van, vooral omdat ik meer dan 30 jaar op Voorne-Putten heb gewoond en dus meteen herken dat het hier om Oudenhoorn gaat, dat ik goed ken, maar waar ze personen en zaken van andere dorpen doorheen heeft geweven. Dubbel genieten dus, want dan zie je ook humor die anderen wellicht ontgaat. Ook van deze staat een verslag op mijn blog, als je het nog na wilt lezen.

Wat ik van Pels vond meldde ik je al eerder. Ik las De kermis van Gravezuid van Hannah van Wieringen als laatste. De Zeven Pogingen en De Kermis vond ik allebei, elk op zijn eigen manier, erg goed. Uiteindelijk heb ik toch voor De kermis als eerste gekozen bij de ALP. Als je het hebt over de traditie van Gerbrand Bakker, dan komt dat boek toch wel erg in de buurt, zowel qua omgeving, als stijl. (Ook deze staat op mijn blog natuurlijk, dat weet je wel te vinden toch?) Ik ben heel benieuwd wat jij er van gaat vinden!

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61778 door dettie
Kermis heb ik al wel gelezen maar ook nu broed ik op een recensie, ik merk dat verhalenbundels vrij lastig zijn om wat over te schrijven.

Maar morgen of anders zeker dit weekend komt ook de recensie van Gravenzuid.

Ik vond Zeven pogingen etc. wel een heel origineel boek. Bijna onnederlands. Niet dat heel zware, sombere wat Nederlandse boeken nog wel eens kenmerkt. Die oude dame is inderdaad erg leuk, vooral haar ondeugende uitstapje vond ik heerlijk om te lezen.

Ik kon echt niet kiezen tussen dit boek en Gravenzuid, dus alle twee even goed gestemd. Ben heel benieuwd welk boek gaat winnen.

Dettie

die jouw blog altijd via facebook opzoekt omdat ik de naam van je blog steeds vergeet. Ik zoek altijd op Librije... maar neen.

'gewoon' Mijn boekenkast :D

mijnboekenkast.blogspot.nl/2014/05/ineke...pogingen-om-een.html Mooie recensie ook!

Tijd voor maken pagina: 0.445 seconden