Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marc Poorter - De waarheid en het koninkrijk (debuut)

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58127 door dettie
Renate bedoel je Ellen Heijmerikx met het boek Blinde Wereld? Dat gaat over het Noorse broederschap.

www.ellenheijmerikx.nl/index.php/blinde-wereld

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Renate
12 jaren 3 maanden geleden #58128 door Renate

Dettie schreef : Renate bedoel je Ellen Heijmerikx met het boek Blinde Wereld? Dat gaat over het Noorse broederschap.

www.ellenheijmerikx.nl/index.php/blinde-wereld

Dettie

Inderdaad. Ik heb ook haar andere boek 'Wij dansen niet' gelezen.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58130 door Annemarie
Indrukwekkend! Van mensen die ik ken heb ik soortgelijke verhalen gehoord en ik heb een aantal jaren vlakbij een Koninkrijkzaal gewoond. Als we met onze hond wandelden op de openbare grasveld naast de zaal, werden we bewaakt. Dan patrouilleerden ze echt naast het pand totdat we weer weg gingen. Heel naar vond ik dat.

<t></t>

• Renate
12 jaren 2 maanden geleden #58882 door Renate
Ik heb het boek uit de bibliotheek en m'n vader is het nu aan het lezen. Hij schiet er aardig in op.

• Renate
12 jaren 2 maanden geleden #58968 door Renate
Ik ben er nu in bezig en krijg een steeds grotere afkeer van Jehova's getuigen. Vreselijk, wat een mensen. Moeder heeft een bloedneus, die maar niet over gaat, maar een ambulance mag niet gebeld worden, want dan krijgt ze een bloedtransfusie en dat is een grote zonde, dan komt ze niet meer in de hemel. Later wordt ze geprezen om haar opofferingsgezindheid. (Ik moest denken aan m'n moeder die verschillende keren naar het ziekenhuis is geweest, omdat ze een bloedneus had.) En dan de manier waarop de mensen bijna verlekkerd lijken te luisteren naar de verhalen over de vervolging van Jehova's getuigen in een Afrikaans land. Het lijkt wel of ze geen genoeg kunnen krijgen van de bloederige details. Bijna ziekelijk.

De vader is nog het minst fanatiek, maar hij is toch wel op een andere manier de weg een beetje kwijt, als hij met een bijl gaat lopen zwaaien.

Het contrast tussen de wereld van Mario en die van Sylvia kan bijna niet groter zijn.

Wat ik wel grappig vind is het feit dat het boek zich ongeveer in de tijd van mijn jeugd afspeeld, al was ik iets jonger. Het nummer Dynamite van Mud, waarvan een tekstfragment in het boek voorkomt is uit mijn jeugd. Ik denk dat ik in de tweede klas van de Mavo zat.

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58969 door dettie
Ja, het boek maakt je af en toe flink je wenkbrauwen optrekt. Er schijnt trouwens wel een vloeistof te zijn dat wel mag en bloed kan vervangen.

Vader is er volgens mij aan zijn haren bij getrokken door moeder, maar de jongen, Mario, heeft ook zo zijn bedenkingen. Hij gelooft wel maar er zijn dingen die hij betwijfeld.

De tijd waarin het verhaal zich afspeelt was voor mij ook herkenbaar, ik denk dat ik ietsje ouder ben (57) dan jij.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.431 seconden