Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marc Poorter - De waarheid en het koninkrijk (debuut)

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #59902 door marjo
Zo, gelezen. Ik kan niet met Heijmerickx vergelijken, ben al lang kwijt hoe dat boek geschreven is.

Ik denk dat je niet moet vergeten dat iets wat je jarenlang geloofd hebt niet zomaar kwijt bent. Het Jehovageloof heeft hem geleerd eerlijk te zijn en misschien is het naïef maar ja, hij ging er van uit dat andere Jehova's dat 'dus' ook waren. Een harde les.

Alles wat je geleerd hebt zomaar terzijde schuiven dat gaat niet, hij is even van het padje af.

www.leestafel.info/marc-poorter

-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #59922 door dettie
Ja wat je zegt Marjo, ik ben katholiek grootgebracht en dat raak je nooit helemaal kwijt ondanks dat ik niet meer naar de kerk ga en me niet meer met dat geloof bezighoud.

Het boek van Ellen Heijmerickx vond ik iets emotioneler geschreven maar ook bij haar werd het geloof niet onderuit geschoffeld ondanks vreemde praktijken die plaatsvonden.

Er zijn verder wel veel overeenkomsten maar ik let meer op het verhaal en jij meer hoe het geschreven is, dus echt antwoord geven op jouw opmerking over de boeken vergelijken met elkaar kan ik in dat opzicht niet.

Beide boeken zijn verhalen over heel jonge mensen die met een streng geloof opgroeien en hoe ze daar uitgestapt zijn of later mee omgaan. Zelf vond ik toch wel veel overeenkomsten in de verhalen zitten. Alle twee de boeken zijn op hun manier mooi.

Dettie

Lees meer
7 jaren 10 maanden geleden #87516 door Dragonda
Jemig wat een goed boek.

Ik herken het helemaal zoals word beschreven.

Ben er al heel lang uit en nog altyd mis ik het contact met mijn famillie.

Als je er uit stapt zoals ik heb gedaan ben je alles kwijt. Heb een heel nieuw leven en ben gelukkig.

Toch met de jaren knaagt het gemis van je broers en zussen.

Heb mij er altyd dood ongelukkig in gevoeld en er uit stappen was voor mij de enige manier om verder te leven ook al koste mij het mijn vrienden en famillie.

Het is fijn om te weten dat ik niet de enige ben die het zo heeft ervaren.

Dankjewel

Lees meer
7 jaren 10 maanden geleden #87518 door dettie
Welkom bij Leestafel Dragonda

Wel knap dat je de stap hebt durven nemen, dat is niet niks geweest. Ik denk dat er nog veel meer zijn die eruit gestapt zijn, alleen kom je dat zelden te weten omdat zij bijvoorbeeld daar geen boeken over schrijven.

Het blijft altijd vreemd dat een geloof zulke (in mijn ogen) strenge onmenselijke regels oplegt, maar dat is iets wat ik (wij?) als buitenstaanders toch niet echt zullen begrijpen. Als kind neem je gewoon aan dat je ouders weten wat goed voor je is en als dan de twijfel toeslaat is het erg moeilijk om tegen je ouders in te gaan.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.396 seconden