Dettie schreef : Het lijkt me afschuwelijk, juist niet alles weten maakt de boel spannend en valt er steeds iets nieuws aan iemand te ontdekken.
Het moet ook ongelofelijk saai zijn, zo zonder geheimpjes. Moet er echt niet aan denken.
Dettie
En wat het ergste is Dettie, in de wereld die in dit boek wordt beschreven, moet jij er óók aan geloven. Want doe je niet mee, dan krijg je geen werk, geen uitkering, geen ziektekostenverzekering of welke verzekering dan ook, je kunt geen huis kopen, niet huren, geen bankrekening, geen telefoonabonnement, geen toegang tot internet (dus ook geen site en forum meer :black: ) noem maar op. Je wordt totaal buitengesloten alsof je niet bestaat. Dat maakt dit boek zo gruwelijk. Het is geen keuze meer. Nou ja, je hebt nog één keuze...die noemt Renate in haar verslag al.
Dat maakt dit boek zo knap. Het is zo logisch beschreven. Je begrijpt dat Mae er in mee gaat. Afhaken is zoiets als je mooie villa opgeven om in een kartonnen doos te gaan wonen. En er bestaan hopen mensen die dit boek afdoen als flauwekul, zoiets kan nooit gebeuren. Dat zijn de gevaarlijksten! :mrgreen:
Kijk naar de drones. Als die straks vrijelijk rondvliegen, kunnen ze heel gemakkelijk de illegale afvalstorters in het bos aanpakken. Maar.... dan kan ik mijn honden niet meer ongestraft in het bos los laten lopen. Zo'n ding controleert de chip van de honden, neemt van mij een foto, als ik zelf niet ook al gechipt ben, en de boete valt automatisch op de mat. Goed, ik doe iets wat niet mag, maar ik heb er ook geen behoefte aan dat de hele wereld mij, met wel aangelijnde honden in het bos ziet wandelen. Je kan bij wijze van spreken niet eens meer in je neus peuteren. Ik realiseer me nu ook, dat als ik lang wandel, de thee soms op de blaas begint te drukken. Hmm... :shock: :shock: