Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Dimitri Verhulst - De helaasheid der dingen

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11833 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
De helaasheid is uit. Prachtig boek. Grappig.... ironisch, sarcastisch,....

Het leest vlot weg. Doet me denken aan de mail: voor degene die geboren zijn voor '78. 'k weet niet of jullie die mail kennen maar het gaat op ee nsarcastische manier over hetgeen wij als kind deden en waar nu duizenden regelmenten aan hangen.

Ik moest ook steeds denken aan de nieuwe regelmentering inzake roken. Vanaf januari mag er niet meer gerookt worden in restaurants, sportclubs, en wat weet ik niet wat nog al meer. Er wordt steeds weer over gediscusieerd. Nu worden rokers buiten gezet, vroeger rookte iedereen, het was een sociaal gebeuren en plots is het grootste taboe dat er is. Ik heb al dikwijls gezegd, het volgende dat er moet aan geloven is de alcohol. Als ik dat boek lees ben ik daar nog meer van overtuigd.

Prachtig boek. Nu nog bedenken wat ik kan zeggen op de leesclub van de bib.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11834 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Wat is iedereen enthousiast over dit boek!

Ik heb het nu maar als kwartaalafname bij de ECi besteld, nu moet ik het ook lezen!

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11836 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Daar zul je geen spijt van hebben!
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11837 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
'k vraag me alleen af wat je er nu kunt aan bespreken. Het is een goed boek, leest vlot, hilarisch, ironisch, sarcastisch,.... Maar dan is volgens mij bijna alles gezegd. Buiten dat het mij soms tegenviel in de zin van..... de uitspraken. Ik bedoel, soms had je het gevoel dat het in het dialect moest geschreven zijn. Da's dan ook het enige minpunt. Volgens mij dan toch.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11838 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dat is denk ik ook het punt met Verhulst, het is moeilijk na te vertellen omdat hij zo'n eigen taal heeft. Dat had ik ook met Problemski Hotel, een mooi en goed verhaal maar er over discussieren is wat anders.

Ik zal proberen er wat over te zeggen als ik De helaasheid uit heb.

Groetjes

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11839 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
En daarom hebben jullie ook nog niet gelezen wat ik van zijn laatste boek vind! Ik heb het al een week of twee uit, maar ook bij dat boek valt het niet mee, al is het totaal anders..
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.539 seconden