Ik heb even de meningen uit het item "Momenteel lees ik" hier geplaatst
Desiree
Geplaatst: 25 mei 2006 10:03 am
Ik lees Ritselingen van Michael Frijda, soort bizar sprookje tot nu toe.
Bernadet
Geplaatst: 25 mei 2006 10:04 am
Oh ik ben heeeel benieuwd hoe jij het uiteindelijk vindt Desiree.
Marjo en ik hadden een verschillende mening over dit boek.
berdine
Geplaatst: 25 mei 2006 01:06 pm Onderwerp:
Ik lees op het moment ook Ritselingen. Het kan me nog niet boeien en ik vind het ook niet goed geschreven. Regelmatig moet ik een regel terug om te zien of ik het wel goed begrijp. De "hij" of "zij" is nog al eens iemand anders dan het onderwerp in de vorige regel. Ik wil het wel uitlezen, om echt een mening te kunnen vormen
Bernadet
Geplaatst: 25 mei 2006 01:43 pm
Ha nu ben ik dubbelbenieuwd! Twee tegelijk die het lezen!
Marjo
Geplaatst: 26 mei 2006 07:51 am
Frijda geeft een sfeer weer in Ritselingen, waar ik meer van geniet dan van het verhaal zelf. Sommige schrijvers hebben dat. Het verhaal is niet recht toe recht aan, misschien dat jullie er daarom moeite mee hebben? Ach ik weet het niet.
Zijn beschrijvingen van de natuur doen me iets. Laatst zei iemand tegen mij dat ik een natuurmens ben..zou dat het zijn?
Naar boven
Desiree
Geplaatst: 26 mei 2006 09:31 am
Ik heb wel genoten van Ritselingen, vanwege alles wat er in het boek tot leven wordt gebracht. Het boek heeft erg te maken met waarnemen, ook (vooral?) de dingen die je niet met je ogen kunt zien. Bijna alsof je door een microscoop kijkt. Ik waande me voortdurend in een woud waar van alles onder de stenen en achter de blaadjes lag. Ik vind het ook knap dat hij een verhaal kan neerzetten met zo weinig personages waarvan maar twee met een naam.
berdine
Geplaatst: 26 mei 2006 07:10 pm Onderwerp:
Ik heb Ritselingen nu ook uit. Ik vond het tweede deel prettiger lezen dan het eerste. Het verhaal op zich vond ik goed, maar die quasi magisch realistische stijl stond mij enorm tegen. Het kwam op mij heel erg bedacht over. In een goed boek wordt ik zo meegesleept, dat ik me van geen stijl of wat dan ook bewust ben. Nu merkte ik op, dat een keer of zes iets of iemand zich om iets of iemand "heenvouwde". Dat leek de schrijver zelf ook gemerkt te hebben: daarna "voegde", "schikte" of "vleide" iets zich ergens omheen.
Nou Bernadet, heb je weer twee verschillende meningen!