Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Samenleesboeken

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56214 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Samenleesboeken
Veel debuten waren hier sowieso niet te krijgen. Ik denk dat we hier in Vlaanderen de debuten uit Nederland niet zo volgen :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56217 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Samenleesboeken
Maar er staan ook Vlaamse debuten op de lijst die wij volgen. en jullie hebben ook een eigen debuutprijs.

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56219 door Inge
tja het spijt me... zijn in "mijn" bib meestal niet te vinden of maar veel later.

Hendrix Hanneke was hier en is nog altijd niet te krijgen.

Keller Shira: M is hier nu wel te krijgen maar hebben jullie in mei al gelezen dus kom ik ver achter

Bergboer: Prullarium was hier niet en is nog altijd niet te krijgen.

Soms is het al moeilijk met "gewone" boeken maar debuten is hier echt moeilijk.

'k moet eerlijk bekennen dat ik in de bibliotheek van Kortrijk misschien meer kans heb om die boeken te vinden maar ik ontzie het altijd een beetje. 'k moet me dan na het werk naar Kortrijk spoeden, weinig parkeerplaats, tamelijk druk op dat uur enz...

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56223 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Samenleesboeken
Werven lijkt me een goed plan.

Ik denk dat het met in de vorm die wij hebben, een forum en een kleine groep lezers, moeilijk is een passend concept te vinden waarin we meer tegelijkertijd lezen. Ik snap het probleem, maar ik vind het persoonlijk niet zo heel erg dat de de tijdspanne groot is en de discussie niet heel erg diepgaand. De mensen die lezen schrijven vaak ook een recensie waarbij er al inhoudelijk op het boek wordt ingegaan en daar wordt dan op gereageerd.

Voor mij is het nog steeds een leuke manier om boeken op het spoor te komen die ik anders niet zou lezen.

Misschien moeten we inderdaad proberen wat te werven, ook privé misschien wel, en afspreken dat we aan het eind van het jaar stoppen of doorgaan.

Als er bij de mensen die nu meelezen nog genoeg animo is, want het moet geen opgave of móeten worden, dan kunnen we beter stoppen.

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56226 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Samenleesboeken
Ik ben al aan het broeden op een wervende tekst, komt goed.

Wat mij betreft hoeft het ook niet in zo'n korte tijd, het is alleen wel jammer als het verhaal weggezakt is bij mij of andere lezers, zodat we dan moeten roepen dat we dingen niet meer weten.

Ik wil er eventueel wel meer aandacht aan besteden en iets over achtergronden vertellen of interviews opzoeken en als het moet vragen bedenken maar dan moet ik wel zeker weten dat er wat mee gedaan wordt en niet met één zin beantwoord wordt of helemaal niet beantwoord wordt, anders is het jammer van alle moeite.

Boek-delen heeft ook vaak samenleesboeken en besteedt veel tijd aandacht aan de schrijver en boek. Is het een idee om dat te volgen?

Hier staat er iets over geschreven. www.literatuurplein.nl/mededeling.jsp?medId=2

ik wil dan eventueel wel het samenleesboek aanschaffen en doorsturen.

We kunnen met De vlucht of Het badhuis beginnen dan.

Roept u maar

Dettie

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56228 door Inge
"De vlucht kan ik bij ons in de bib halen". Van Kisling hebben ze andere boeken maar niet het badhuis.

Tijd voor maken pagina: 0.438 seconden