Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Aminatta Forna - Het huis met de schaduw slb sept 2013

Lees meer
12 jaren 9 maanden geleden #54401 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Aminatta Forna - Het huis met de schaduw
Eh, Berdine, het boek ligt er al..goed dat je dat je me er even aan herinnerde!

En leuk dat we elkaar tegenkwamen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 9 maanden geleden #54543 door marjo
Ik heb het nog niet uit, maar ik denk dat ik een eind met Berdine mee ga. Ik kan het makkelijk wegleggen en vergeet dan zelfs dat ik er in aan het lezen ben. Maar nu moet het maar eens uit.

Lees meer
12 jaren 9 maanden geleden #54554 door marjo
Gelukt. Verslag houd ik kort, jullie hebben al veel verteld. Het boek gaat naar Irene. (Sorry, Annemarie, dat het zo lang hier is gebleven..)

Lees meer: www.leestafel.info/aminatta-forna

Lees meer
12 jaren 9 maanden geleden #54560 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Aminatta Forna - Het huis met de schaduw
Leuk al die toch verschillende recensies. Nu jij nog Irene!

<t></t>

Lees meer
12 jaren 9 maanden geleden #54651 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: Aminatta Forna - Het huis met de schaduw
Op een lange treinreis van Helmond naar Groningen met op de heenweg 1 uur en op de terugweg ruim 2 uur vertraging (12 uur reizen dus!!!) gelezen. Wat zal ik ervan zeggen. Het begin boeide me totaal niet. Ik had de indruk dat ik een kinderopstel aan het lezen was. Feitjes en weetjes, een terugblik in de tijd, teveel geschreven in de ik-vorm én: toen en toen en toen... Juist aan dit soort boeken heb ik een gruwelijke hekel en tevens de neiging om het gauw aan de kant te leggen. Door de vele enthousiaste reacties toch maar uitgelezen. Gaandeweg weet de auteur wel een zekere soort spanning op te bouwen, maar een duidelijke boodschap of lijn in het verhaal ontbrak voor mij. Het thema is zeer zeker aangrijpend en indringend te noemen, maar toch miste ik "kern en ziel" in het verhaal. Echt weer zo'n televisie gepromoot boek.

Fijn dat ik het via Leestafel, dankzij Annemarie, heb mogen lezen, maar helaas voor mij duidelijk een verhaal dat niet lang zal blijven "hangen".

groetjes, irene

Lees meer
12 jaren 9 maanden geleden #54653 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Aminatta Forna - Het huis met de schaduw
Haha nou daar kunnen we het dan mee doen!

Waarom vind je het begin een kinderopstel irene? Hij stelt zich voor en beschrijft de aankomst van het gezin en vertelt hoe het huis eruit zag. Vertel, vertel...

Het boek is pas in september boek van de maand geworden bij 'De wereld draait door', toen hadden Annemarie en ik het al uit, dus dat televisie gepromoot zijn, speelde bij ons in ieder geval niet mee. (ik kijk overigens nooit naar DWDD)

Het verhaal wordt verteld door Duro zelf dus het is nogal begrijpelijk dat het in de ik-vorm is geschreven. Hij vertelt het verhaal voor de mensen die na hem zullen leven zodat zij weten wat er gebeurd is bij Gost. Het ligt dan ook voor de hand dat er hij terugblikt in de tijd, daar draait het hele verhaal ook om. Om wat er destijds gebeurd is in Kroatië bij dat dorp. Wat hij op gegeven moment aantrof in al zijn gruwelijkheid én het draait om Anka.

De lijn is dat Duro een plan gemaakt heeft en die heel langzaam ten uitvoer brengt, hij wil Krešimir flink schrik bezorgen en duidelijk maken dat nog niets vergeten is.

V

E

R

K

L

A

P

P

E

R

Duro weet heel slim alles te manipuleren. Laura gaat naar de kapper, het mozaïek wordt 'toevallig' gevonden en schoongemaakt. De auto van Anka wordt opgeknapt, Laura die veel weg heeft van Anka rijdt daar op een dag in... allemaal volgens Duro's plan...

dettie

Tijd voor maken pagina: 0.457 seconden