Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Wim Hazeu - Simon Vestdijk, een biografie

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5592 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Dit is weer een probeersel, want het forum werkt nu ook nog niet optimaal. Mijn recensie van Dickens roman Great Expectations belandde tot mijn stomme verbazing bij het onderwerp over Top Naeff!

Over het langer bespreken van boeken.

Nou het hoeft niet persé dit boek te zijn, ik bedoel gewoon boeken in het algemeen. Maar met de komst van Jom is hier al wat verandert!
Laatst bewerkt doorRoel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5593 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik bedoel ook boeken in het algemeen Rotor. Ik vind het vaak ook jammer dat er geen discussie ontstaat.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5612 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Toch wel een karakter die Vestdijk. Dat hele verhaal met de liefde van zijn leven; Henriette en hij meden elkaar uit bescherming voor zijn schrijverschap. Het idee was dat als hij toe zou geven aan de liefde van zijn leven, dit ten koste zou gaan van zijn inspiratie als schrijver.

Wat ik me afvraag, gezien zijn omvangrijke oeuvre, wat zijn meest bekende werk is. Hermans heeft 'de Donkere kamer van Damocles' en Reve 'de Avonden', maar van Vestdijk zou ik het niet weten...

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5618 door Roel
Hallo Bernadet,

Geweldig werk wat jullie hebben verzet!!! Grote dank!

En hoe zo en Tiba. Is het moderatorschap nu in handen van twee dames! (geintje). Ik heb dan blijkbaar wat gemist, heeft Tiba hier ook bepaalde taken?

Bernadet schreef : Over dit boek was wel een discussie op gang aan het komen maar door de forumstoring zijn de berichten van 2 november t/m 21 december weggevallen rotor.

Tiba en ik proberen om alles zo veel mogelijk te herstellen maar een discussie kunnen we niet terughalen. Die zal weer op gang gebracht moeten worden.

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5619 door Roel
Hallo BB,

Mag ik hieruit concluderen dat je de biografie uit hebt?

Ik leidt dit indirect uit je commentaar af.

Ja, Vestdijk was als de dood dat iets tussen hem en zijn schrijverschap zou komen. Henriette heeft hem daar zelfs ook op gewezen toen hij plannen had om bij haar voorgoed in te trekken, dat dit wel ten kostte van zijn schrijversschap kon gaan! Aan de andere kant trok de liefde wel flink aan zijn mouw, hij had het echt goed te pakken, maar de praktijk bleek toch heel wat moeilijker verwezenlijkbaar dan hij had gedacht.

Nou het meest bekende werk van Vestdijk bij het groot publiek is zondermeer "Terug tot Ina Damman" (Anton Wachter 3), zijn meest verkochte werk schijnt "De dokter en het lichte meisje" te zijn. Daarnaast zijn romans als "Ierse Nachten", "Pastorale '43", "De koperen Tuin", "Ivoren Wachters" en "De vuuraanbidders" ook heel bekend.

Trouwens ben je het eens mijn visie op de biografie?

groeten,

Roel

BB schreef : Toch wel een karakter die Vestdijk. Dat hele verhaal met de liefde van zijn leven; Henriette en hij meden elkaar uit bescherming voor zijn schrijverschap. Het idee was dat als hij toe zou geven aan de liefde van zijn leven, dit ten koste zou gaan van zijn inspiratie als schrijver.

Wat ik me afvraag, gezien zijn omvangrijke oeuvre, wat zijn meest bekende werk is. Hermans heeft 'de Donkere kamer van Damocles' en Reve 'de Avonden', maar van Vestdijk zou ik het niet weten...

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5622 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

heeft Tiba hier ook bepaalde taken?

Tiba is de grote poëziepromotor. Zij doet het poëziegedeelte op het forum helemaal. Zij heeft zover zij nog wist welke gedichten er stonden voor de crash, en dat waren er véél, ervoor gezorgd dat ze weer op het forum kwamen.

Ik ben de beheerder van het forum en kan het moderatorschap delen. Als Leestafel zo blijft groeien zit dat er ook wel in voor de toekomst.

Ik huur het forum van messageboard. Ik kan eventueel de kleuren veranderen van dit forum maar vind dit eigenlijk wel rustig. Ook kan ik bulkmail versturen, woorden bannen en alle berichten wijzigen of verwijderen.

De Leestafelsite maak ik zelf. PetraO is nu bezig met PHP en My-sql om een database te maken, we (jullie allemaal dus) krijgen dan veel betere opzoekmogelijkheden en voor mij is het 'achter de schermen' veel makkelijker. Ik maak nu steeds min of meer kleine websitejes. Als het goed is merken jullie niets van de overstap qua uiterlijk en indeling, die blijft hetzelfde, alleen de mogelijkheden zijn voor mij, en uiteindelijk jullie, dan veel groter.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.449 seconden