Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Frances Greenslade - Schuilplaats

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65473 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Frances Greenslade - Schuilplaats
Ik ook!

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 4 maanden geleden #65479 door
Beantwoord door in topic Re: Frances Greenslade - Schuilplaats
Leuk dat ik jullie nieuwsgierig maak. ;-)

Mijn pennenvruchten gaan meestal in de fantastische richting. Ik probeer ook in dat genre wel altijd zo veel mogelijk over mensen en hun dilemma's te blijven schrijven. Draken, elfen, dwergen of andere cliché-schepsels komen in mijn verhalen dan ook nauwelijks voor, al blijft het natuurlijk best mogelijk om ook daarmee iets origineels te bedenken. Ik werk nu trouwens aan een prehistorisch YA-boek. Dat is dan wel geen fantasy, maar het heeft wel raakvlakken omdat over de prehistorie (in dit geval het einde van de laatste ijstijd, zo'n 10.000 jaar geleden) zo weinig bekend is dat je heel veel vanuit je fantasie aan moet vullen of zelfs in moet vullen.

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65481 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Frances Greenslade - Schuilplaats
Als ik google op 'Hay fantasy' dan kom ik uit bij Hay van den Munckhof

en vind het boek Traisha en het Ei www.fantasyboeken.org/recensie-hay-van-d...f-traisha-en-het-ei/

en een heel mooi blog hayvandenmunckhof.com/ over winterwende een prehistorisch young adult verhaal...

Het ziet er alle twee goed uit!

Dettie

11 jaren 4 maanden geleden #65483 door
Beantwoord door in topic Re: Frances Greenslade - Schuilplaats
Dank je, Dettie!

Ik zal zorgen dat ik me hier niet enkel voor een potje zelfpromotie af en toe laat zien. Dat komt wel goed, want ik was al veertig jaar een verwoed lezer voordat ik er eindelijk toe kwam om zelf in de pen te klimmen. Helaas schiet het lezen er daardoor wel eens bij in. Mijn 'to-read-stapel' groeit en groeit maar ...

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65484 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Frances Greenslade - Schuilplaats
Wat bijzonder dat je jouw fantasyverhalen in een korte verhaalvorm hebt gegoten. Dat gebeurt niet vaak! Knap dat je dat kunt.

Het probleem van een groeiende "to-read-stapel" kennen we hier allemaal. Een probleem maar tegelijkertijd een heerlijk vooruitzicht dat er nog zoveel mooie boeken om te lezen zijn.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65671 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Frances Greenslade - Schuilplaats
Om terug te komen op het boek van dit topic: ik ben (alweer eens) niet zo laaiend enthousiast. Het is mooi geschreven, maar ik vond het wel een beetje kinderlijk. Veel gedetailleerde avonturen om het hoofdthema heen die er niet echt toe deden. Psychologisch ook niet al te sterk.

Tijd voor maken pagina: 0.431 seconden