Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rascha Peper - Verfhuid

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11931 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hier staat informatie over de tentoonstelling in De kunsthal

"Meesters van de romantiek 1800-1850" mét namen

www.galeries.nl/mnexpo.asp?exponr=19074 (url is inmiddels verlopen)

Groetjes

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11937 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Als we Bernadet niet hadden! Goed van je!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11942 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
bedankt Bernadet!
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21215 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik luister nu naar Rascha Peper op de radio..er is een nieuw boek! Dat had ik al zien liggen gisteren. Laten liggen nog.

Maar nu kriebelt het wel erg natuurlijk..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21316 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Hoi Marjo,

Ik luister haast nooit meer radio, vroeger, heel vroeger moet ik zeggen, begin jaren tachtig zelfs luisterde heel vaak naar de lp en later cd show van Wim van Putten (Tros). Als ik nu radio luister is het via internet, meestal een radioprogramma wat eerder is uitgezonden.

Dat nieuwe boek van Peper heb ik al in bestelling staan. Ze waren bij mijn boekhandel al door de eerste voorraad heen. Ik hoop dat het vandaag nog arriveert, kan ik het straks ophalen en meteen in het weekend eraan beginnen. Ik ben heel benieuwd of ze de stijgende lijn van haar novelle heeft weeten vast te houden en het teleurstellende "Wie scheep gaat" weet te overstijgen. Wat het verhaal aangaat heb ik goeie hoop. Het is intrigerend genoeg!

Groeten,

Roel

Marjo schreef : Ik luister nu naar Rascha Peper op de radio..er is een nieuw boek! Dat had ik al zien liggen gisteren. Laten liggen nog.

Maar nu kriebelt het wel erg natuurlijk..

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #91660 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Rasha Peper - Verfhuid
Ik vond dit ook een heel mooi boek. Voor mij hoeven de hoofdpersonen niet verder uitgediept, ik vond ze helder genoeg. Terwindus is een geobsedeerde Caspar David Friedrich liefhebber en Kee is bezig verslaafd te raken aan de Hirtenknabe. Terwindus' huwelijk is er aan te gronde gegaan en de relatie van Arnold Kee zal ook wel aflopen. Ik vond er genoeg spanning in zitten om het snel uit te lezen.

Van Rascha Peper heb ik alleen ooit Dooi gelezen, maar dat is me niet zo bevallen.

Grappig dat Literair Nederland deze week een recensie had van een boek getiteld "Caspar David Friedrichstrasse" van Cécile Wajsbrot, een boek dat dit jaar bij Uitgeverij Vleugels is uitgekomen.

Tijd voor maken pagina: 0.436 seconden