Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Sandra Di Bortolo - Spaghetti met hutspot (debuut)

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44678 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Sandra Di Bortolo - Spaghetti met hutspot (debuut)
Komt helemaal goed Marjo. Ik ben wel benieuwd wat jij hiervan vindt.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44725 door dettie
je hebt er een mooie recensie van gemaakt Annemarie.

Apart dat ook de vader Marcello van Silvana voor hetzelfde dilemma stond als zoon Franco. lastig om zulke heftige familieverplichtingen te hebben. Kennelijk overheerst trots en traditie boven realiteit, of zeg ik het dan te hard?

Ben altijd benieuwd wat de fictie en wat de werkelijkheid is als een verhaal lijkt op het leven/de familie van een schrijver/schrijfster.

Dettie

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44727 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Sandra Di Bortolo - Spaghetti met hutspot (debuut)
Ik ben ook heel benieuwd wat fictie is in dit verhaal en wat toch wel heel erg dicht bij de realiteit komt.

Dat een bepaalde traditie of overtuiging op de volgende generatie overgaat is natuurlijk iets wat heel veel gebeurd. Hoeveel mensen nemen zich immers niet als tiener voor om nooit zoals hun ouders te worden. Om alles anders te gaan doen en dan vervolgens toch op een dag te beseffen dat ze het precies zo gedaan hebben.

In het boek merk je ook dat de waarden en normen door de hele familie in stand gehouden worden. Zoon Franco wordt door broers en zussen in die functie geduwd haast en hij wil natuurlijk geen gezichtsverlies lijden.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #45939 door marjo
Ik denk dat er veel biografisch is. Maar alleen de schrijfster kan ons dat vertellen.

Lees meer: www.leestafel.info/sandra-di-bortolo

Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #45946 door Annemarie
Wat leuk dat jij het ook een fijn boek vindt. We denken dus allebei dat het voor een deel autobiografisch is. Nu is het hopen dat mevrouw Di Bortolo een tipje van de sluier op wil lichten.....

<t></t>

Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #45950 door dettie
Spaghetti met hutspot is autobiografisch proza; Sandra verwerkt haar eigen levenservaringen in een fictief verhaal.

Dit bovenstaande staat op haar website te lezen.

sandradibortolo.nl/sandra-di-bortolo

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.437 seconden