Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Erwin Mortier - Gestameld liedboek

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44067 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Erwin Mortier - Gestameld liedboek
Nou ik wilde hetzelfde schrijven Willeke! je zegt het heel mooi berdine. Het is altijd lastig in te schatten wat iemand in zo'n situatie wel of niet prettig vindt om te lezen of te weten. Maar je kunt altijd melding van het bestaan van het boek maken.

Ooit heb ik iemand het boekje 'Hoe mijn vader zijn woorden terugvond' ( www.leestafel.info/liesbeth-koenen ) aangeraden, zij heeft het gelezen en was er erg blij mee dat ze het gelezen had, terwijl ik dat nooit verwacht had van die vrouw. Je weet dus maar nooit.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44074 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Erwin Mortier - Gestameld liedboek
En dus op het mijne zeker niet!!!

Wel ben ik het eens met Berdine over 'Godenslaap'. Ik heb het nog steeds niet gelezen.

Jammer, Mortier is een kant ingeslagen die mij niet trekt.

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #45125 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Erwin Mortier - Gestameld liedboek
Ik heb het boek uit, en ik was onder de indruk.

Ik kan me voorstellen dat sommige mensen niet zitten te wachten op al het persoonlijke leed van schrijvers, maar ik lees dat soort boeken doorgaans wel graag. Ik zit niet in de situatie dat mijn ouders dementerend zijn, maar ik kan me voorstellen dat als dat wél zo zou zijn ik troost en herkenning zou ontlenen aan zo’n boek, omdat het iemand lukt om met taal uitdrukking te geven aan zijn, en misschien dan ook mijn onmacht. Andere mensen hebben daar in zo’n situatie juist geen behoefte aan, iedereen is anders in die dingen.

Mortier schrijf mooi, maar niet te mooi. Het is een boek vol verdriet, rouwen om iemand die er nog is, maar ik vond het ook een heel liefdevol boek

Tijd voor maken pagina: 0.351 seconden