En al uit...In bijna één ruk uitgelezen!
Dit schreef ik op een ander forum over het eerste boek van Piet Snijders: Tieske het minkukeltje van de Peel:
Leuk buukske! Vlot verteld, Pietje Bell, maar dan niet in Rotterdam, maar alias Tieske van Zummeren in de Brabantse Peel...
Blijkbaar voelt Piet Snijders zich geïnspireerd om Toon Kortooms (dé Peelverteller) te doen herle(v(z)en.
Vele herkenbare situaties passeerden, als bijna Brabantse leeftijdsgenote, de revue. 'n Lekker hap slik weg boek, leest vlot weg, maar helaas, niet echt "dynamisch" meer in deze tijd.
Dit boek vond ik beduidend minder. De auteur verslikt zich te vaak in eenzelfde soort humor, hij valt veel in herhalingen en e.e.a. komt wat "chaotisch" en "geforceerd" over.
De periode waarin dit verhaal zich afspeelt - én de omgeving natuurlijk - heeft ervoor gezorgd dat ik dit boek wel heb uitgelezen, maar ik kan me heel goed indenken dat lezers "van boven de grote rivieren" na een paar bladzijden het verhaal voor gezien houden.
Manlief wil dit boek nog graag lezen, daarna stuur ik het weer naar Marjo terug.
groetjes, irene