Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Piet Snijders - Ties van Tontjes samenleesboek dec/jan 2012

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #42730 door irene
Ties is teruggekeerd naar waar hij thuishoort.....

In de PEEL dus!

Bedankt Willeke voor het versturen én de leuke kaart, daar klaar ik dus helemaal van op.

groetjes, irene

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #42734 door WilV
Ben benieuwd wat jij er van vind Irene.

En het zal Ties genoegen doen dat hij weer terug in de Peel is.

Groetjes Willeke

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #42900 door irene
En al uit...In bijna één ruk uitgelezen!

Dit schreef ik op een ander forum over het eerste boek van Piet Snijders: Tieske het minkukeltje van de Peel:

Leuk buukske! Vlot verteld, Pietje Bell, maar dan niet in Rotterdam, maar alias Tieske van Zummeren in de Brabantse Peel...

Blijkbaar voelt Piet Snijders zich geïnspireerd om Toon Kortooms (dé Peelverteller) te doen herle(v(z)en.

Vele herkenbare situaties passeerden, als bijna Brabantse leeftijdsgenote, de revue. 'n Lekker hap slik weg boek, leest vlot weg, maar helaas, niet echt "dynamisch" meer in deze tijd.

Dit boek vond ik beduidend minder. De auteur verslikt zich te vaak in eenzelfde soort humor, hij valt veel in herhalingen en e.e.a. komt wat "chaotisch" en "geforceerd" over.

De periode waarin dit verhaal zich afspeelt - én de omgeving natuurlijk - heeft ervoor gezorgd dat ik dit boek wel heb uitgelezen, maar ik kan me heel goed indenken dat lezers "van boven de grote rivieren" na een paar bladzijden het verhaal voor gezien houden.

Manlief wil dit boek nog graag lezen, daarna stuur ik het weer naar Marjo terug.

groetjes, irene

Tijd voor maken pagina: 0.463 seconden