Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Gerdien Verschoor - De draad en de vliegende naald (debuut)

Lees meer
14 jaren 11 maanden geleden #39598 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: De draad en de vliegende naald (debuut)
Misschien wil je de onderwerptitel aanpassen? Schrijfster erbij zetten bedoel ik..

Ik twijfel ik twijfel...zou dit iets voor mij zijn of toch niet..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 11 maanden geleden #39601 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: De draad en de vliegende naald (debuut)

Marjo schreef : Misschien wil je de onderwerptitel aanpassen? Schrijfster erbij zetten bedoel ik..

Oeps, ik heb het aangepast.

Ze heeft ook een website namelijk www.gerdienverschoor.nl

Misschien kun je daar nog een beetje meer de sfeer van het boek opsnuiven om te bepalen of het wat voor je is.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 11 maanden geleden #39603 door dettie
Dit vond ik nog op de site van Gerdien verschoor:

De draad en de vliegende naald is uit. Gisteren, op de dag van de boekpresentatie, lag de etalage bij de Zutphense boekhandel Van Someren en Ten Bosch vol met Scharrelaarsvleugels. Ondertussen kwam er een mooie mail binnen van ontwerper Herman van Bostelen, waarin hij schreef: ‘Het was me een genoegen de vleugel te kunnen gebruiken voor dit omslag.

Het is dus de vleugel van een scharrelaar, zegt me nog niets overigens, misschien jou wel Annemarie? Komt die vogel in het boek voor?

Dettie

Lees meer
14 jaren 11 maanden geleden #39604 door Annemarie
Nee, dat zegt me zo niets. Misschien heb ik iets gemist? Er kwam wel iets over vogels in voor maar dat waren volgens mij duiven.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 11 maanden geleden #39611 door marjo
Ik lees op die website dit:

'Om te kunnen bestaan, hebben de dingen een naam nodig. Wat naam verliest, bestaat niet meer. Tijdens de eerste les typografie, leg ik de studenten uit dat je de tienduizenden lettertypes die beschikbaar zijn, van elkaar kunt onderscheiden zoals je vogels van elkaar kunt onderscheiden.

Wie zich er niet bewust van is, ziet ganzen vliegen. Wie hun naam kent, begrijpt dat het kolganzen zijn. Wie er over gelezen heeft, weet dat ze uit Siberië komen.'

Lees meer
14 jaren 11 maanden geleden #39615 door dettie
Die laatste zin is mooi gezegd en helemaal waar maar ik vraag me af of het ook slaat op die scharrelaar. Dit staat o.a. op internet over scharrelaars

---

SCHARRELAAR

Deze fors gebouwde, blauwe vogel met kastanjebruine rug wordt meestal gezien, zittend op een goed overzicht biedende uitkijkpost in een boom, op een paal of telefoondraad. Hij let op grote insekten op de grond, slaat plotseling zij lange, brede vleugels uit tijdens de uitval om ze te bejagen, en keert dan weer terug naar zijn uitkijkpost. Langsvliegende insekten worden ook uit de lucht geplukt. In het broedseizoen vliegt het baltsende mannetje hoog de lucht in, stijgt steil op, en voert wervelende duikvluchten uit waarbij zijn vleugelkleuren opvallen. Deze balts gaat vergezeld van krassendeen ratelende kreten. Broedparen verdedigen hun territorium, maar voor ze wegtrekken vormen ze groepen.

NEST Kale holte in een boom, een enkele keer op oever of klif.

VERSPREIDING Broedt in delen van Europa en N.-Afrika. Overwintert tot Z.-Afrika.

www.complete-encyclopedie.nl/Dieren/Vogels/scharrelaar/

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.495 seconden