Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Carlos Ruiz Zafón - De schaduw van de wind Samenleesboek

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4503 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Prachtig verslag trouwens

Dankjewel Wil, ik vond een verslag maken over dit boek érg moeilijk. Wat moet je vertellen, en vooral wat moet je niet vertellen.

ik vond het boek echt erg mooi. Ik vind zo knap dat het alles in zich heeft, het is griezelen (uiterlijk Julian Carax) het is liefdesgeschiedenis, het is op de achtergrond de geschiedenis van Spanje, het corrupte politieapparaat, het is een thriller maar ook een roman, een mooie beschrijving van Barcelona. Wat zit er niet in kan je je beter afvragen.

Ik had op gegeven moment wel een beetje moeite met volgen wie, wie was. Jullie ook?

Hoe vonden jullie het einde?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4511 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dit las ik bij boekgrrls.

(Iemand van de boekgrrls heeft Zafón geinterviewd.)

De Schaduw van de Wind is eigenlijk deel 1 van een vierluik! En The Cemetery of Forgotten Books gaat een grotere rol spelen in de vervolg boeken. Niet dat de boeken echt op volgorde gelezen moeten worden, ik heb begrepen dat het wordt meer een soort series coalybag boek. (Verhaal dat 'rijdt op de rug' van een bekende boek) Waar karakters uit één boek later weer opduiken in een ander verhaal.

bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4515 door Isabel
Beantwoord door Isabel in topic Re: bericht
Kon dit boek gelukkig lenen in de bieb. Ben er net in begonnen en weet nu al dat ik ook hier in verdrinken ga.

Heerlijk, met de benen op de bank, kopje koffie of glaasje erbij. Daar kan geen TV tegenop.

Goed idee om met pen en papier aantekeningen te maken. Deed ik vroeger ook bij boeken die ik voor school moest lezen.

Geen leven zonder boeken
Laatst bewerkt doorIsabel.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4517 door bianca
Beantwoord door bianca in topic Re: bericht
Ik vond het boek ook een juweeltje. Het boek heeft alles inzich. Roman, spanning en prachtige zinnen.

Ik vond het een goed einde. Ik hou van einde's waar alles verklaard wordt.

Mijn website over bookcrossing

www.bi-sa.nl/
Laatst bewerkt doorbianca.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4518 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Erg hoor, maar ik weet al niet meer hoe het einde was. Hoe weg ik ook was van het boek toen ik het net uit had, het is alweer ver weggezakt.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4521 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Ik had op gegeven moment wel een beetje moeite met volgen wie, wie was. Jullie ook?

Hoe vonden jullie het einde?

ik heb hetzelfde als Marjo...ik was er helemaal weg van, maar ik moet toch ook even diep denken,

ik ga vanavond nog even het einde herlezen,

wat niet bepaald een straf is,

word vervolgd.

groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Tijd voor maken pagina: 0.472 seconden