Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Haruki Murakami - 1q84

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34064 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik ben wel heel benieuwd!!
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34266 door Ellen
Beantwoord door Ellen in topic Re: bericht

Marjo schreef : Ik ben wel heel benieuwd!!

Ik ben zelf ook dol op Murakami, maar ik ga 1q84 pas lezen als deel 3 ook beschikbaar is. Wel heb ik me er al goed op voorbereid door de muziek te luisteren en o.a. Tsjechov's De reis naar Sachalin aan te schaffen (staat gepland voor mijn najaarsvakantie).

De muziek van o.a. 1q84 kun je sinds kort hier terug vinden. Site is nog maar net in de lucht en daarom staat er nog niet veel, maar ik hoop dat het flink wordt uitgebreid want ik vind het een erg leuk initiatief. Ik zoek ook vaak muziek op die 'hoort' bij een boek en draai dat tijdens het lezen. Zo heb ik naar Braziliaanse muziek geluisterd bij Waar de tijgers thuis zijn en tijdens het lezen van Anathem naar de speciaal door David Stutz gecomponeerde muziek .

Janácecks Sinfonietta heb ik dus ook al maanden geleden op mijn 'telefoon' gezet.. ter voorbereiding, maar ik kan het inmiddels bijna zelf spelen (als ik een muziekinstrument had kunnen bespelen), zo vaak heb ik het al afgeluisterd.

"Great Spirit, help me to never judge my neighbour until I have walked a mile in his moccasins."

(Lakota saying)
Laatst bewerkt doorEllen.

Lees meer
15 jaren 1 uur geleden #39358 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Haruki Murakami - 1q84
Hoi Ellen,

Heb jij de boeken nog gelezen? Ben wel erg benieuwd hoe jij ze vindt.

Dettie

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40833 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Haruki Murakami - 1q84
Ik vind deel 1 inderdaad al fascinerend. Ik mag van mezelf niet meteen door in deel 2, omdat er teveel andere boeken liggen, maar ik ben reuze nieuwsgierig!

Die muziek hoef ik niet zo nodig, dat zijn bijzaken voor mij.

Ik wil weten wanneer Aomame en Tengo elkaar nou eindelijk eens ontmoeten.

Eigenlijk vind ik dat het helemaal niet zo bizar is! 'De jacht op het verloren schaap' of 'de opwindkronieken' zijn veel erger!

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40843 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Haruki Murakami - 1q84
ja ik had al wel verwacht dat jij het wel goed zou vinden.

Ik hou niet van die parallelle wereld en vooral niet van die fantasiewezens. Bij 'De jacht op het verloren schaap'kon ik me er nog iets bij voorstellen. Bij dit dus niet en die Aomame is wel een soort moordmachine. Eng, koel en kil mens. Ik voelde met niemand mee, kon me nergens in verplaatsen (hooguit in Tengo) en dat is voor mij toch wel een voorwaarde hoewel dat ook belemmert natuurlijk bij heel griezelige of bloederige verhalen.

Dettie

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #40991 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Haruki Murakami - 1q84
Mijn verslag. Maar dat is wel lastig als je alleen deel 1 gelezen hebt.

Verder: www.leestafel.info/haruki-murakami

Tijd voor maken pagina: 0.445 seconden