Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Haruki Murakami - 1q84

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43536 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Haruki Murakami - 1q84

Marjo schreef : Dat is totaal anders dan in 1984 van Orwell. Ik zie in ieder geval na alleen het eerste deel geen gelijkenissen. Ook niet qua sfeer. Dan komt 'het verslag van Brodeck' (Claudel) daar nog dichterbij!

Ik heb de vraag naar Orwell wel gesteld aan het begin van mijn recensie, maar een antwoord heb ik nog niet gegeven. Ik zal jouw versie voorlopig dan ook niet ontkennen, Marjo.

<t>Lezer100</t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43597 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Haruki Murakami - 1q84
Ik ben zo bang dat het voor mij allemaal te bizar is. Hebben jullie dat niet zo ervaren? Ik hou niet zo van dat hele aparte. Maar van de andere kant ben ik wel weer gecharmeerd van een beetje mystiek.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 3 weken geleden #53182 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Haruki Murakami - 1q84
Ik zit dik halfweg aan deel 1 en alhoewel ik al een aantal boeken van Murakami gelezen heb blijf ik hier maar ploeteren.

Bij Murakami moet er bij mij normaal een knop om. Ik had het bij "de jacht op het verloren schaap", bij de "Opwindvogelkronieken", bij "Norwegian wood", bij "Slaap". Ik moet op een bepaald moment in de "bizarheid" komen. Maar hier leidt het steeds verspringen van hoofdpersonage en saaie "uitweiden" mij af van het verhaal. Ik moet alle moeite doen om bij het verhaal te blijven en niet in slaap te vallen... :D

Ik las ergens dat deel 2 beter was dus nog maar even volhouden

Lees meer
13 jaren 3 weken geleden #53183 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Haruki Murakami - 1q84
ha Inge, ik houd normaal gesproken erg van de boeken van Murakami, maar dit boek... nee, ik kwam er ook met grote moeite door. Voor mij werd deel 2 niet beter, omdat ik niet van fantasy/science fiction houd en daar leek het erg op. Maar wie weet vind jij dat juist wél heel leuk. (Er zit in mijn hoofd dat jij dat soort verhalen wel mooi vindt.)

Dettie

Lees meer
13 jaren 3 weken geleden #53185 door Inge
jawel normaal gesproken hou ik wel van 1* De boeken van Murakami, 2* SF/fantasy 3* een spannend boek, 4* bizare verhalen :D

Ik dacht dus dat het niet mis kon gaan maar momenteel blijft het maar (slaapverwekkend) voortkabbelen...

Lees meer
13 jaren 2 weken geleden #53227 door Inge
Boek 1 is uit. Nu weer even verder met Couperus en Hugo Claus dan kom Murakami weer aan de beurt

Tijd voor maken pagina: 0.438 seconden