Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Detlev van Heest: De verzopen katten en de Hollander (debuut

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden #33349 door marjo
Heerlijk boek. Ik weet niet waarom ik Minke Douwesz en Detlev van Heest wel prachtig vind, en niets moet hebben van Voskuil. Misschien toch het onderwerp?

Je leest dit niet in een ruk uit, maar omdat het prettig in delen geschreven is, hoeft dat ook niet. Je pakt zo de draad weer op.

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/detlev-van-heest

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden #33351 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Lijkt me ook een fantastisch mooi boek, vraag me alleen af wanneer ik zo'n dikke pil te lezen krijg ...

Alles komt goed!

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden #33355 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
De verzopen katten en de Hollander is de aanloop naar de dramatische roman Pleun, die in het najaar van 2010 zal verschijnen en waarin het toneel naar Nieuw Zeeland wordt verplaatst.

Nou Marjo, je kunt je alvast gaan verheugen.

Ik moet zeggen, het boek klinkt erg goed. ik ben een erge liefhebber van Voskuil en ik las dat Van Heest ook gecorrespondeerd heeft met Voskuil over dit boek.

----

In het tijdschrift Boek staat

De verzopen katten en de Hollander is een boek in de autobiografische traditie van J.J. Voskuil: het minutieus beschrijven van een vaak onbeduidend leven. Waar het mij bij Voskuil niet langer dan een deel kon boeien, kijk ik bij Van Heest uit naar het vervolg. De uitgever kondigt een drama aan dat wortelt in het eerste deel en dat beschreven wordt in de roman Pleun. Ik kan niet wachten.

Ik ben toch een beetje van die rare man gaan houden.

Jeroen Kans

--

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden #33362 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Volledig eens met die Jeroen!!

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden #33386 door Ellen
Beantwoord door Ellen in topic Re: bericht
Hé, wat heerlijk.. ik 'wist' dat dit een boek zou zijn waar ik van ga smullen! Het ligt sinds zaterdag op de tafel, gereed om tzt verorberd te worden.

Het verbaasde me wel dat het zo'n 'klein' boekje was, gezien het aantal pagina's.

"Great Spirit, help me to never judge my neighbour until I have walked a mile in his moccasins."

(Lakota saying)
Laatst bewerkt doorEllen.

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden #33393 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Er is gedrukt op dat fijne papier, net als bij Minke Douwesz. Ik vind dat heel prettig lezen, ook al betekent het dat het een 'dik 'boek is.

Veel plezier Ellen!

Tijd voor maken pagina: 0.592 seconden