- Ontvangen bedankjes 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
PetraO. schreef : Volgens mij was het zo dat mensen in die tijd niet zoveel honden en katten als knuffeldieren om zich heen hadden. Er waren wel konijnen en kippen en die werden dan tot huisdier gepromoveerd door de kinderen. Dat klopt wel, dus ik had niet het idee dat hier iets neer werd gezet om het verhaal geloofwaardig te maken.
Overigens vond ik dit boek net zo goed als de andere Rosenbooms.
Marjo schreef : Niet als knuffeldieren, nee, maar dat gold ook voor de konijnen. Konijnen en kippen waren voor de kerst, niet bedoeld als knuffel. Ik kan me voorstellen dat volwassenen geen problemen hadden zo'n klein beest dan maar te upgraden, maar dat had mijns inziens ook met een hond (waakhond?) of kat (tegen de muizen?) gekund.
Ik ken de algemene cijfers niet, maar ik kan me wel herinneren dat er wel degelijk andere huisdieren waren.
Jeannette schreef : Rooseboom is een schrijver met veel fantasie en hij is slaagt er iedere keer weer in om in zijn roman personages neer te zetten die meegezogen worden in een maalstroom van gebeurtenissen. Dit maakt dat je als lezer de roman niet wilt wegleggen ; je moèt verder lezen. En ondertussen weet je als lezer al: dit kan niet goed aflopen...
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen