Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Amélie Nothomb: Met angst en beven

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2614 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nou ik las vroeger wel kinderboeken over hele goede mensen, een non bijvoorbeeld of een zuster in een weeshuis en die deden allemaal prachtig mooie en goede dingen. Was dan diep onder de indruk en zag mij zelf dan later ook als non of werken in een weeshuis en dan deed ik alleen maar goede dingen. Ach ja, ik was nog kind he. :)

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2621 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Een stukje uit het boek van Hemmerechts: een dag als (g)een ander:

"...De residentie van de Belgische ambassade (in Rome)ligt trouwens naast het Forum...

Residentie ook schitterend ingericht. Charmante gastheer en gastvrouw, die tegenwoordig vooral met hun dochter Amélie Nothomb roem oogsten. Moeder Nothomb praat precies zoals haar dochter, met veel mimiek en charme. Zuivere cinema, maar grappige cinema. En misschien echt. Weet ik veel. "Lorsque Amélie a vendu 150 000 exemplaires de son premier livre, c'était comme si une bombe atomique détonnait dans la famille." Enfin, ze zal het wel beter geformuleerd hebben en zonder fouten. En dat Amélie in het begin in het geheim schreef. Dat ze zich op haar kamer opsloot om te schrijven en dat ze haar moeder pas na lang aandringen opbiechttte dat ze een boek aan het schrijven was. Moeder had al die tijd gevreesd dat ze ziek was. Moeder dodelijk ongerust. Amélie, je moet me vertellen wat er aan de hand is. En toen de moeder haar werk las, zei ze : "Mais enfin, Amélie, tu ne peux pas garder ça pour toi ! Tu dois partager ça avec le monde !" – "Alors," zei ik, "c'est grâce à vous ?" – "Ah oui, c'est ce qu'elle dit toujours."
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2623 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Leuk Marjo, die anekdotes!

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2797 door dettie
Nou Marjo, een van de weinige keren dat ik het niet met je eens ben. Ik heb het gelezen maar kreeg het met moeite uit.

Ik vond het wat aardig gekwebbel maar meer ook niet.

Beetje Bridget Jones achtig maar daar vond ik ook niet veel aan.

De stukjes die jij aanhaalde zijn nog het leukste en voor de rest was het wat oppervlakkig gebabbel. Het moet voor humoristisch doorgaan maar blijkbaar is het mijn humor niet.

Ik ben blij dat het boekje maar 3 euro was!

Bernadet

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2798 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Smaken verschillen!! Je leest dus geen ander boekeje meer van haar?

Mij bevalt die humor wel. Bridget Jones vind ik niks, omdat dat nergens over gaat, nou ja over de liefde. Nothomb geeft in 'angst en beven' toch wel duidelijk culturele verschillen aan, dat vind ik leuk. En het is autobiografisch. Jij wilt haar niet ontmoeten dan.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2803 door dettie
Nou geen boekje meer van haar lezen of haar niet willen ontmoeten dat gaat wat ver. Wie weet vind ik een ander boek beter.

(Jij bent ook dapper aan nog een boek van Karel ten Haaf begonnen.)

Ik vond dit boekje ook niet echt over wat gaan.

Cullturele verschillen... misschien maar of het nu echt zo verschilt?

In Nederland zijn ook enorme verschillen in rang en stand op het werk. Hier bestaat ook het vliegen voor de baas en de 'mindere' medewerker zal er ook zeker op gewezen worden als hij zich als een gelijkwaardige van zijn meerdere gedraagt.

Ook hier zal het je als koffiejuffrouw niet in dank afgenomen worden als je té gewoon tegen bijv. de directie doet. Je moet dan ook onzichtbaar zijn enz. enz.

Bernadet

Tijd voor maken pagina: 0.431 seconden