Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Amélie Nothomb: Met angst en beven

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden - 17 jaren 2 maanden geleden #2605 door marjo
Amélie Nothomb: Met angst en beven werd gestart door marjo
Heerlijk die boeken die Nothomb schrijft! En Tiba, jij zei eens dat ze al haar manuscipten met de hand schreef: in dit boek een verklaring:

"De cijfers, waarvan ik de pythagorische, verstilde schoonheid altijd had bewonderd, werden me plots vijandig gezind. Ook de rekenmachine had het op mij voorzien. Een van mijn vele psycho-motorische handicaps was namelijk deze: wanneer ik langer dan vijf minuten toetsen in moest drukken, bleef mijn hand plots steken, alsof ik hem in dikke, kleverige aardappelpuree had gestopt. Vier van mijn vingers kwamen hopeloos vast te zitten; alleen de wijsvinger slaagde er nog in zich los te worstelen en de toetsen in te drukken, met een traagheid en schutterigheid die onbegrijpelijk waren als je het niet wist, van die onzichtbare piepers."

Prachtig toch, dit stukje!!

Lees verder....

www.leestafel.info/amelie-nothomb

Marjo
Laatst bewerkt 17 jaren 2 maanden geleden doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2606 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Prachtig inderdaad. het was een marteling, dat typen zei ze (van de puree wist ik niets!). Maar ze deed het achteraf ook altijd zelf!!

Of ze dat nu nog doet, nu ze zo beroemd is, vraag ik me wel af.

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2607 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Vast niet, ze zou wel gek zijn..

Ze lijkt me overigens een fantastisch mens! Als je haar boeken leest, dan moet dat haast wel.. of zou ze in het echt een stil muisje zijn?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2608 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Nee hoor, het is geen stil muisje. het is een heel levendige, welbespraakte vrouw. Knap ook, met lang zwart haar en zeer modieus gekleed.

Ik zag later nog een tweede interview met haar op de Franse TV. Ze kan het echt heel goed uitleggen. Het rare is dat een aantal zaken waarvan je denkt, dat is fantasie, dat ze die ook echt meegemaakt heeft. Ze komt ook heel waarachtig over.

Ik herinner me ook nog dat ze zei dat het veel interessanter is een slecht karakter te beschrijven dan een goed. Aan een goed karakter heb je volgens haar niet veel in een boek.

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2609 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Ziehier Amélie.

en hier meer over Amélie

www.belgium.be/eportal/application?langu...tentPage&docId=18157

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2613 door lizzy
Beantwoord door lizzy in topic Re: bericht
Slechte mensen zijn ook leuker om over te lezen. Wat heb je aan iemand met een goed karakter?
Laatst bewerkt doorlizzy.

Tijd voor maken pagina: 0.474 seconden