Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jeanette Winterson: De passie

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2155 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja dat trekt mij nu wel. Ik heb al gezocht maar ik denk dat het een speurtocht wordt om het te pakken te krijgen.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2201 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Trouwens misschien wel leuk om te vermelden, de schrijfster heeft een eigen website.
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2203 door dettie
Trouwens... als je de link naar de beschrijving van het boek aanklikt (hierboven) en dan op het plaatje

van het boek klikt dan kom je ook op haar eigen website.... ;)

Maar het is inderdaad leuk dat je het meldt rotor. Het is ook een leuke/mooie website.

bernadet

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2214 door Sarah
Beantwoord door Sarah in topic De Passie
Trouwens, Bernadet, ik heb het boek hier. Ik wil het zelf ook graag lezen, maar zal ik het daarna aan je opsturen?
Laatst bewerkt doorSarah.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2215 door dettie
Trouwens Sarah.... :D

Dat zou een leuk idee zijn. Ik heb me wel ingeschreven op dit boek bij bookcrossing maar dat kan nog een hele tijd gaan duren voor ik het krijg.

Er zijn er nog 5 voor me dus als je dat zou willen doen dan zou ik u zéér erkentelijk zijn.

Bernadet

P.S. Kan je vrijdag? Voor het vrijdagavondgesprek, zou leuk zijn.

Lees meer
21 jaren 3 maanden geleden #2245 door Sarah
Beantwoord door Sarah in topic De Passie
Ik heb De Passie uit en ik vond het een prachtig boek. Het mooiste dat ik in tijden heb gelezen. De beschrijvingen, m.n. van Venetië, zijn zo mooi. Elke zin is een juweeltje, er staat geen woord te veel in. Het verhaal is meeslepend, rijk in sfeertekening, heel beeldend. Zoals gezegd speelt het verhaal zich af in de tijd van Napoleon. Echte feiten en verzinsels lopen dwars door elkaar heen, maar dat is nooit storend. Sommige dingen kunnen helemaal niet (iemand die geen hart meer heeft en toch gewoon doorleeft totdat zij haar hart jaren later weer terugkrijgt), maar het is de verdienste van de schrijfster dat je hier toch gewoon in mee gaat. Er zitten veel verwijzingen in naar de katholieke kerk, naar religie in het algemeen, naar grote gebeurtenissen in de geschiedenis, naar literaire werken. Er zit veel (zwartgallige) humor in. Maar bovenal is dit natuurlijk een verhaal over passie in velerlei vormen. Echt heel indrukwekkend.

p.82: Ergens tussen het moeras en de bergen. Ergens tussen angst en seks. Ergens tussen God en de Duivel ligt passie en de weg erheen is snel en de weg terug is nog erger.
Laatst bewerkt doorSarah.

Tijd voor maken pagina: 0.591 seconden