Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jeanette Winterson: De passie

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7267 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Mooi verslag, Sarah.

Lijkt inderdaad een prachtig boek.

Staat al op mijn lijstje.

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7268 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je hebt je laatste woorden waar gemaakt Sarah: ik blijf schrijven zodat ik (of wij dan in dit geval) iets te lezen heb..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13024 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
Ik kan alleen maar beamen. Ben heel blij dat dit boek zich in mijn handen nestelde in de bib, ik zal zelfs enige moeite hebben met het terug inleveren ervan. Het is er zo eentje waarvan je denkt: ja, die zei dat zo en zo, dat was zo prachtig, gauw even kijken.

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13025 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik heb het helaas ook niet meer thuis.. Zou ook best nog af en toe eens een stukje willen lezen. Schitterend boek.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13026 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hoe vond jij het einde Elvira?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13027 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
aan de ene kant blijf je een beetje op je honger zitten: ik denk dat je als lezer hoopt dat er voor Vilanelle en Henri toch een manier zal zijn om samen verder te kunnen. In die zin was ik ook in zekere zin een beetje geschokt over de pertinente weigering van Henri om haar te laten helpen bij zijn ontsnapping. Aan de andere kant lijkt het me de enige manier voor hem om op een of andere manier toch vrede te vinden met zichzelf en zijn geschiedenis. In mijn ogen is Henri al te vaak ontworteld en ontgoocheld om opnieuw voor een bestaan op de vlucht te kiezen. Je ziet ook dat hij er nood aan heeft met zijn verleden in het reine te komen: in zijn gedachten scharen de doden zich om hem heen en hij voert conversaties met hen. Erg mooi vind ik het ook dat hij zich tenslotte overgeeft aan het tuinieren: enerzijds drukt dat zijn verlangen uit zich te wortelen, denk ik, maar anderzijds is er dan toch die link met Napoleon, zijn allereerste passie. Hoe dat niet rechtstreeks gebeurt, maar via de link met Josephine die ook zo van tuinieren hield en die ook zo van Napoleon gehouden heeft, dat vind ik supergoed gevonden.

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Tijd voor maken pagina: 0.409 seconden