Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jeanette Winterson: De passie

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13045 door Sarah
Beantwoord door Sarah in topic Re: bericht
Ha, leuk dat je ook zo enthousiast bent over De Passie, elviratoverspin! Ik heb trouwens van de week Sexing the Cherry gelezen. Dat haalt het niet bij De Passie, maar toch vond ik het ook een heel bijzonder boek. Ook daar een heel sprookjesachtige sfeer. In het verhaal van De Passie zit echter een duidelijke lijn, terwijl het verhaal van Sexing the Cherry van de hak op de tak springt, de personen vloeien in elkaar over en bewegen in de tijd van 1630 naar 1990 en terug. Er staan prachtige fragmenten in over een zwevende stad waar geen zwaartekracht bestaat en een stad van woorden, maar niet omschreven in zulke prachtige zinnen als in De Passie. Er komt ook een hilarisch sprookje in voor: het sprookje van de twaalf dansende prinsessen, die allemaal hun echtgenoot om zeep helpen. Ik vind Jeanette Winterson een heel bijzondere schrijfster.
Laatst bewerkt doorSarah.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13046 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

ik denk dat je als lezer hoopt dat er voor Vilanelle en Henri toch een manier zal zijn om samen verder te kunnen. In die zin was ik ook in zekere zin een beetje geschokt over de pertinente weigering van Henri om haar te laten helpen bij zijn ontsnapping

Ik denk dat Henri dat heel bewust deed om Vilanelle de vrijheid te geven.

Hij zag in dat het met hem buiten de beschermde omgeving niets meer zou worden, voor haar was dat er nog wel.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13049 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
Ja, dat zou wel kunnen, bernadet, zo had ik het nog niet bekeken. Voor mij voelde het meer als zelfbescherming.

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13050 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht

Sarah schreef : Er komt ook een hilarisch sprookje in voor: het sprookje van de twaalf dansende prinsessen, die allemaal hun echtgenoot om zeep helpen.

Ok, nu maak je me nieuwsgierig :)

Dat van die zwevende stad doet me een beetje denken aan de tekenfilm howl's moving castle, van miyazaki (die ook spirited away maakte). heel sprookjesachtige dingen maakt die ook.

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden - 17 jaren 1 maand geleden #13109 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
En ook Elvira heeft een erg mooi verslag gemaakt. heerlijk weer het boek opnieuw proeven!

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/jeanette-winterson

--
Laatst bewerkt 17 jaren 1 maand geleden doordettie.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13119 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Na al die enthousiaste reacties en verslagen van De Passie ga ik het boek vanmiddag maar bij de bibliotheek halen.

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden