- Ontvangen bedankjes 0
Inge schreef :
Nou, "happy end" is misschien te veel gevraagd, en ik heb er over het algemeen geen problemen mee als er open eindes zijn maar als ik zoveel bladzijden lees zou ik toch willen weten hoe het afloopt met de persoon waar alles mee begint.
V
E
R
K
L
A
P
P
E
R
Oke gedeeltelijk begint het met de kat die verdwijnt maar die komt na een jaar terug. Ergens, als gevolg van het verdwijnen van de kat (Kumiko zegt ergens dat ze haar er niet goed bij voelde dat de kat verdween dat het een slecht voorteken was (zo ongeveer toch)) ook daardoor gaat ze weg. Noem het de druppel die de emmer doet overlopen. Ik dacht van het moment dat de kat terugkomt, komt Kumiko ook terug.... Niet juist gedacht dus..... Vind het nu alleen jammer dat het zo helemaal open en bloot blijft. zelfs geen hintje in de juiste richting. Moest hij bv. iets begonnen zijn met May of met Nootmuskaat of met....... zelfs dan ging het net iets bevredigender geeindigd hebben naar mijn mening. Soit, ik kan er nu een happy end bij fantaseren of een vervolg verzinnen
Inge
Zoals je ziet praat ik niet meer van een happy end. Ze moesten voor mij niet gelukkig weer bij elkaar zijn. Maar er is zelfs geen hint in om het even welke richting. Het stopt gewoon. Afgeknipt met een schaar. De rest is op een of andere manier "afgerond". Kumiko's verhaal niet. En dat blijf ik jammer vinden. En dat is mijn mening.
Ik had niet de bedoeling hier een discussie te starten over wel of niet happy ends in boeken..... Of een happy end literair is of niet.....
Inge
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Roel schreef : Ik denk trouwens dat Murakami me zo in zijn greep heeft gekregen
Inge schreef : Ik denk trouwens dat Murakami me zo in zijn greep heeft gekregen
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen