Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Haruki Murakami: De opwindvogelkronieken

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1946 door marjo
Wie zin heeft in een lekkere dikke pil? 850 bladzijdes maar..

Een intrigerend boek, zelfs de moeite waard om te herlezen..

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/haruki-murakami

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2000 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Het lijkt me een heel veemd boek om te lezen. Is het allemaal wel goed te volgen marjo?

Je schrijft In het begin van het boek is de kat verdwenen Heeft die kat verder nog met het verhaal te maken?

Kumiko werkt en vraagt Toru om de kat te gaan zoeken. Tijdens die speurtocht ontmoet hij May, een meisje van 16 met problemen, hij vindt de put Moest die kat in die put zitten?

Heeft die May een belangrijke rol in het verhaal? Ik krijg de indruk dat het eigenlijk allemaal aparte verhalen zijn. Is dat zo?

Zijn de namen niet moeilijk om te onthouden? Ik bedoel kan je goed uit elkaar houden wie, wie is?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2002 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik had er geen probleem mee om de personages uit elkaar te houden. Dat er meerdere verhalen in dit boek zitten klopt, maar er zijn wel onderlinge verbanden. Het verhaal over de oorlog in Mansjoekwo bijvoorbeeld lijkt een zelfstandig verhaal, maar zo komt Toru Okada wel op het idee in de put af te dalen (eh, nee, de kat zit daar niet..) en de verteller heeft ook een soort voorbeeldfunktie.

May heeft eigenlijk een belangrijker rol dan Kumido.

Het was niet niks om te proberen dat dikke boek samen te vatten..ik zal best een veer hebben laten vallen. Maar de bedoeling is ook alleen maar om jullie lekker te maken..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2015 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Maar de bedoeling is ook alleen maar om jullie lekker te maken

Nou dat is je dan wéér gelukt!! Maar ik haal het niet bij de bieb, echt niet, ik kom niet in verleiding, ik ben sterk, ik kan het, eerst m'n 100 boeken lezen. Pfffff dat zal zwáár worden met al die lekkermakende verslagen van jou! :?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14781 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14856 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik heb dit boek ook gelezen, alleen de laatste 50 p. niet. Weet niet meer precies waarom, niet omdat ik het een slecht boek vond. Vond het zeker ok.

Henk

Tijd voor maken pagina: 0.455 seconden