Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rascha Peper - Vingers van Marsepein

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #26983 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Helemaal met Marjo en jeannette eens.

Dit is wat ik schreef over dit boek bij bookcrossing:

Mooi, vlot en origineel boek met deze twee verhaallijnen: nu en drie eeuwen geleden.

Dit is het vijfde boek dat ik van Rascha Peper heb gelezen en eerlijk gezegd moet ik bekennen dat ik dit het minste vond. Dus niet zoals de flap suggereert: "Peper overtreft zichzelf".

Het verhaal kwam bij mij overigens meer over als een jeugdboek, dan een roman voor volwassenen.

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #26984 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht
Het is al even geleden dat ik dit boek gelezen heb, maar inderdaad Irene,

het boek lijkt meer op een jeugdboek dan op een roman voor volwassenen!

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #26986 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Hallo Jeanette,

Ik was ook enigsinds teleurgesteld, zoals ik dat ook ik mijn verslag heb geschreven. Dat het deel in de moderne tijd contrasteert met het deel dat zich afspeelt in het verleden. Dat Peper geen verbinding maakt tussen de twee delen, laat staan dat het verleden weerkaatst in het heden.

Dat was wat mij tegenviel. Daarentegen vond het portret van de hoofdpersoon heel sterk, zo sterk dat het voor mij het verhaal droeg. En de beschrijvingen van al die glazen potten met creaturen op sterk water vond ik meesterlijk en ook het contact tussen haar en stiefvader was indrukwekkend. Misschien omdat ik een fascinatie heb voor deze materie?

Mogelijk haar beste boek (ik moet het nog een keer herlezen) voor mij is Russisch blauw en als tweede Verfhuid. De grote tegenvaller: wie scheep gaat.

Groeten,

Roel

jeannette schreef : Dat had ik ook, Marjo! Ik vond het boek ook heel erg tegenvallen. De twee verhaallijnen zijn een beetje gezocht, en niet gelijkwaardig.

Misschien dat alleen het historische gedeelte een beter, coherenter boek had opgeleverd.

Jeannnette

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #26987 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Jeugdigen zouden het eventueel kunnen lezen, al denk ik dat ze het toch te complex voor hen is en dat ze meerdere keren het woordenboek moeten pakken.

jeannette schreef : Het is al even geleden dat ik dit boek gelezen heb, maar inderdaad Irene,

het boek lijkt meer op een jeugdboek dan op een roman voor volwassenen!

Jeannette

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden - 17 jaren 1 maand geleden #26988 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
En ook Marjo's verslag staat er op.

www.leestafel.info/rascha-peper

---
Laatst bewerkt 17 jaren 1 maand geleden doordettie.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #26993 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Intussen heb ik heel wat 'plaatjes' zitten bekijken, van Rachel Ruysch, van Jurriaan Pool, en natuurlijk ook van de preparaten die in Petersburg te zien zijn. En dat is wel Pepers sterke kant: dat de feiten kloppen, en dat je daar naast wat ze al vertelt in een boek, nog een heel verhaal bij krijgt. Als je dus die moeite neemt.

Deze bijvoorbeeld. De anderen mogen jullie zelf googlen...

www.nvog.nl/leden/pictures/pictures/axscqxnjwwysshdqoiz4lq
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.448 seconden