Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rascha Peper - Vingers van Marsepein

Lees meer
18 jaren 2 maanden geleden #22566 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Ik heb het boek vandaag ademloos in één ruk uitgelezen. Prachtig. Mijn eerste kennismaking met de boeken van deze schrijver, maar ik ga zeker op zoek naar zijn andere boeken. Ik vond het heel mooi geschreven, de onzekerheden van zowel Bregtsje als Ben. Wel een beetje gemakkelijk hier en daar misschien, maar het gaat om 10-jarige kinderen met allebei een wellicht wat morbide fascinatie, maar heel herkenbaar denk ik. Mooi beschreven.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 2 maanden geleden #22571 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je hebt het over Rascha Peper? Dat is een vrouw, vandaar mijn verwarring..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 2 maanden geleden #22573 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht

Marjo schreef : Je hebt het over Rascha Peper? Dat is een vrouw, vandaar mijn verwarring..

Oeps, foutje van mijn kant. Dan had ik natuurlijk schrijfster moeten zeggen, want ik bedoel inderdaad Rascha Peper.

Joanazinha
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24748 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik ben een liefhebster van de boeken Rascha Peper en had me dan ook op dit boek verheugd.

Als je veel van een schrijver gelezen heb ontkom je niet aan vergelijken, althans ik niet, en ik vond dit boek zeker niet haar beste boek.

Ik heb me afgevraagd waardoor dat kwam, en ik denk dat dat vooral kwam doordat ik in haar andere boeken, bv in Spaans hondje of in oesters, maar ook wel in andere boeken werd meegesleept door het verhaal, ik zat "in"het verhaal, en "in" de facinatie van de schrijfster, ook al was dat een facinatie die me van te voren niet echt boeide,

maar bij dit boek kwam dat gevoel niet.

Ik heb het wel met plezier gelezen, ik vond het ook zeker niet slecht, maar het "kopje onder"gevoel wat ik bij haar andere boeken vaak had, of het gevoel het te willen herlezen, wat ik bij veel van haar boeken daadwerkelijk doe had ik bij dit boek niet.

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #26979 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dit boek valt me tegen. Het historische deel is boeiend genoeg, ik weet eigenlijk niet goed wat het joch Ben komt doen daar..

Het verbaast me dat Roel dit het mooiste boek van Peper vindt. Als ik terugdenk aan wat ik gelezen heb, dan denk ik dat Rico's vleugels het best is blijven hangen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #26981 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht
Dat had ik ook, Marjo! Ik vond het boek ook heel erg tegenvallen. De twee verhaallijnen zijn een beetje gezocht, en niet gelijkwaardig.

Misschien dat alleen het historische gedeelte een beter, coherenter boek had opgeleverd.

Jeannnette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Tijd voor maken pagina: 0.400 seconden