Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Arie Storm - De bruid en de kogel

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17249 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nou ja, dat is natuurlijk zo, dat de overledene niets meer kan zeggen.

Maar dat geldt toch ook voor een biografie? Dat is van een ander kaliber, maar dat een schrijver kiest veer deze of een andere vorm, dat ligt aan de schrijver. Kluun is een reclameman, geen wetenschapper. Geen biografieschrijver dus. Ik vind dat hij in dit boek wel degelijk lovend over zijn vrouw schrijft. Degene die ervan langs krijgt is de mannelijk hoofdpersoon, hijzelf dus eigenlijk.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17253 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Een biografie is een heel andere benadering en ook niet door een partner geschreven. Er worden daarin niet die intimiteiten beschreven die alleen een partner kan weten. Dat is voor mij een grens die je niet moet / mag overschrijden. Dat is wat me zo tegenstaat in boeken geschreven door partners. Misschien zeg ik zo beter wat ik bedoel.

Het is mijn persoonlijke mening hoor, ik zal dus zo'n boek niet kopen, ook niet als de partner van Reve een boek zou publiceren over zijn leven met Reve.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17255 door marjo
Nee? goh, wie weet hoe goed die man kan schrijven!

Nee, ik begrijp je wel, het zijn ook niet mijn soort boeken. Al moet je niet vergeten dat Kluun (Palmen ook?) duidelijk aangeeft dat hij het verhaal gefictionaliseerd heeft. Dat mag toch, daar waren we het over eens? Dat bedoel ik, daarom is dat heel anders dan een biografie.

Maar waar dit allemaal over begon is de kritiek van Storm. Voor zover ik die in zijn boek waar dit allemaal mee begon lees, denk ik dat Kluun zijn schouders op zal halen, en dank je wel zal zeggen voor de publiciteit.

Het komt een beetje kifterig over, Storm schrijft beter, helemaal waar, maar hij verkoopt nu eenmaal niet zoveel. Jaloezie dus..

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17264 door dettie
Storm is in zijn boek De x-files van de literatuur ook enorm kritisch, óf iets is geweldig óf iets is totaal niets, een middenweg lijkt er niet te zijn.

Dettie

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17273 door marjo
Op zich heb ik daar geen moeite mee, duidelijkheid boven alles. Iedereen heeft recht op een mening..

Ik was al van plan om meer te lezen van de man, dus..

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17274 door dettie
Het was ook ter informatie marjo.

Van mij part bekritiseert hij van alles en nog wat. Inderdaad ieder zijn mening.

Arie Storm heeft ook een website/weblog

www.ariestorm.nl/

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.461 seconden