- Ontvangen bedankjes 0
berdine schreef : Hij neemt zichzelf maar deels op de hak. Hij zegt ook veel positieve over zichzelf en bovendien dat hij tot de beste auteurs van Europa behoort. Daarnaast zijn er verschillende zaken in het verhaal die niet kloppen of op zijn minst onlogisch zijn.
Als pluspunten kun je de soms hele mooie zinnen noemen en ik vond de plot ook aardig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dettie schreef : Nou ja, ik vind het ook niet prettig om autobiografische boeken te lezen die vertellen over depressiviteit en andere negatieve zaken. Gewoon een avontuurlijk leven, prima, maar niet dat gesomber.
berdine schreef :
Maar je mag het toch niet prettig vinden om daar over te moeten lezen?
berdine schreef : Wat niet klopt of onlogisch is:
Het lijf van een 16-jarige jongen "lijfje" noemen.
Over de woedend kijkende stenen vis van het fonteintje. Carmen gaat er bij zitten en begrijpt dat hij boos kijkt. Op de volgende pagina zit ze er nog en is vol onbegrip over die boze blik.
Carmen komt op het vliegveld in Italië aan en ziet daar een pamflet dat waarschuwt tegen het nieuwe virus. Bij Tiziana aangekomen bedenkt ze dat het jammer is dat er geen epidemieën meer bestaan. Ze is uit Nederland vertrokken nà de boekenweek. Die eindigde op 15 maart. Die dag moest in Nederland opeens alle horeca om 18.00 uur dicht. Had ze onder een steen gelegen?
De ontmoeting met "Antonio". Carmen zegt over Tiziana "ze had nog meer naar een happy end uitgekeken dan ik". Ze had helemaal niet naar een happy end uitgekeken, ze was tegen heug en meug naar de ontmoeting toe gesleept.
Natuurlijk mag iemand zichzelf op de borst kloppen. We noemen dat arrogant.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen