Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Paulo Coelho: Elf minuten

Lees meer
21 jaren 7 maanden geleden #1370 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik stoor me niet aan de seksuele beschrijvingen maar ik vond het verhaal in z'n geheel slecht, bijna een flodderromannetje.

Paulo Coelho heeft altijd wel dat hij iets mee wilt geven om over na te denken in zijn boeken maar dit keer vond ik het een behoorlijk geneuzel. Ook de bibliothecaresse speelde een vreemde rol in het boek, later, bijna op het eind krijg je ineens haar verhaal te horen. Bijna als de schooljuffrouw die meisjes voorlichting geeft. Nee dit boek hoeft van mij niet, mag weg of zo.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 1 week geleden #9096 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
bij het neuzen in het archief ben ik op dit boek gestuit, en ik geef jullie volmondig gelijk. wij hebben ooit met een groep jongeren het beroemde "de alchemist" gelezen, en ik herinner me dat ik het niet slecht vond, al is het een beetje langs me heen gegaan. maar later op reis heb ik dan een franse versie van "de vijfde berg" gekocht en daarvan was ik dan weer erg onder de indruk, waardoor ik toch heel wat van zijn boeken heb gelezen.

maar zijn wijze lessen mag hij eigenlijk houden, hij legt het er vaak een beetje al te dik op. ik vind dat "elf minuten" een beetje uit het rijtje stapt, maar de moraal is ook hier met dikke klodders aangebracht en inderdaad, het heeft veel weg van een stationsromannetje. ik begrijp ook niet waarom iedereen hier zo weg van was...

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
20 jaren 1 week geleden #9097 door dettie
De alchemist en Veronika besluit te sterven vond ik wel mooie boeken maar Elf minuten vond ik echt een draak van een boek.

Bernadet

Lees meer
20 jaren 1 week geleden #9099 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Elf minuten is het enige boek tot nu toe, dat ik van Coelho gelezen heb.

Blijkbaar is dit een verkeerde keuze geweest. Sinds dat boek voel ik me niet geroepen om meer boeken van hem te lezen.

Groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
20 jaren 1 week geleden #9102 door dettie
Ja Elf minuten was echt ene misser in mijn ogen. De alchemist is een leuk verhaal, apart ook en Veronika besluit te sterven vond ik zijn mooiste boek. Ook een apart soms zelfs een beetje vreemd boek maar toch heeft het iets. Het bleef lang hangen en ik heb er daarna ook lang over na lopen denken. Heel korte samenvatting : Wie is er nou gek?

En daar kan je het mee doen ;)

Bernadet

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10349 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dit boek heb ik niet eens uitgelezen. Het begon heel interessant, en de eerste vijf of zes hoofdstukken wisten me nog wel te boeien, maar toen haakte ik af. Wel zag ik het allemaal duidelijk voor me, bijvoorbeeld die scene waarin ze langs het water loopt, maar het bleef allemaal te schrijverig, te on-echt. Ik had er meer van verwacht, vooral na alle aandacht die dit boek kreeg.

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden