Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Dimitri Verhulst - Mevrouw Verona daalt de heuvel af (samenleesboek maart 2007)

• janna
19 jaren 3 maanden geleden #14693 door janna
Beantwoord door janna in topic Re: bericht
Ik ben halverwege en ik GENIET! Wat kan die man prachtig schrijven.

De helaasheid der dingen heb ik helaas nog niet gelezen, maar ga ik zeker doen. Van hem heb ik aleen Problemski Hotel gelezen en dat vond ik een totaal ander boek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14694 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Dat klopt, Problemski Hotel is weer een heel ander verhaal, maar de mooie taal en de humor blijven!
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14695 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Problemskihotel en Helaasheid der dingen krijg ik eerdaags (via bc) toegezonden. De boeken van Dimitri Verhulst zijn hier in de bieb niet te krijgen.

Nog even geduld a.u.b. (overigens loop ik al 2 samenleesboeken achter....)

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14696 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Nou Irene je bent niet de enige die achterloopt met samenleesboeken.

Ik moet nog Psalmenoproer, schaamte, duizend leugens en Mevrouw Verona lezen. Schaamte en Mevrouw verona zijn telkens uitgeleend. Psalmenoproer (heb ik zelf gekocht) en duizend leugens heb ik "eindelijk" hier thuis (sinds vorige week).

Ik weet dus nog wat gedaan :lol: :lol:

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14697 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht

Ja Librije, je mag Verhulst echt niet afschrijven, voordat je De helaasheid hebt gelezen, hoor!

Dat beloof ik, want ik was inderdaad wel gecharmeerd van het poëtische taalgebruik en de humor. Omdat het thema me aansprak, had ik waarschijnlijk andere verwachtingen t.a.v. het verhaal. Maakt niet uit. Ik weet nu beter wat ik ongeveer kan verwachten bij De helaasheid der dingen. Niet nu meteen, maar het wordt gelezen!

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14698 door kim
Beantwoord door kim in topic Re: bericht

librije schreef : Zeker in Zeeuws-Vlaanderen is het nodig, dat ge ook een beetje Vlaams verstaat. We zijn zo vaak aan de andere kant van de grens aan het wandelen! Laatst wilde iemand mijn stylo lenen en toen ik over wilde steken riep er een: kijk uit een camion.

Hihi...grappig!

Ja, ik heb ook eerst leren spreken over 'ne camion' en 'een camionette' en dan pas over een vrachtwagen en een bestelwagen.

'Ne stylo' zeggen wij hier (in Vlaams-Brabant) niet, dat wordt meer gezegd in Oost/West-Vlaanderen denk ik. Wij spreken hier eerder over 'nen bic' of gewoon een pen. Wordt 'stylo' ook gezegd in Nederland?

Groetjes, kim
Laatst bewerkt doorkim.

Tijd voor maken pagina: 0.438 seconden