Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Christy Lefteri - De bijenhouder van Aleppo

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #90856 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Christy Lefteri - De bijenhouder van Aleppo
berdine: Ook dingen als ingepakte reistassen die in het huis niet worden gevonden terwijl de rest kort en klein wordt geslagen.

"We gaan.

Nee.

Ze maken me af als we blijven.

Ik stond in de keuken bij de kraan plastic flessen te vullen. Ik pakte voor elk van ons een extra set kleren. blz 49"

Dat was het enige wat in die tassen zat, geen echte reistassen.

Maar de mannen die het huis kort en klein sloegen, zochten hém, Nuri. Geen papieren of kleding of iets dergelijks. Ik denk dat ze niet eens door hadden dat het reistassen waren. De mannen waren kwaad dat Nuri er niet was.

Bovendien was het huis kapot, de buitenmuur en zoldering ontbraken. Ze zullen daardoor vast meer dingen ingepakt gehad hebben staan.

Lucy Fisher vertelt precies hoe ze moeten reizen (blz 173 - 174) door Londen. Ze legt met de kaart erbij alles aan hen uit.

Het lijkt mij dat mensen die dwars door landen hebben gereisd, dit ook wel kunnen.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #90857 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Christy Lefteri - De bijenhouder van Aleppo
Lieverd al hun geld zat erin!

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #90858 door dettie
Ja, maar jij stelt dat het idioot is dat ze die tassen niet mee namen. Ze waren helemaal niet uit op bezit, ze zochten Nuri. Onderweg maakten ze gewoon uit vernielzucht alles kapot, smeten alles in het rond.

Ze zagen gewoon tassen die in de woonkamer stonden. Ik denk dat ze er helemaal niet in die tassen gekeken hebben, ze sloegen gewoon alles kort en klein, haalden kasten leeg, gooiden het legobouwwerk stuk.

De tassen werden teruggevonden in de slaapkamer tussen de troep. Als de plunderaars gezien hadden dat er geld in zat hadden ze dat er wel uit gehaald. Maar ze waren kwaad en gooiden alles kapot. Ze wilden Nuri en waren niet geïnteresseerd in wat er in huis was.

"Ik zei het je nog, zei een man. Ik zei nog dat we hem niet moesten laten gaan."

De muren waren beklad. "We winnen of we sterven."

De vogel van kristal hadden ze ook laten liggen.

blz 53

Dettie

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #90859 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Christy Lefteri - De bijenhouder van Aleppo
Zo staat het mij niet bij. De tassen waren onder het bed blijven staan. Ze waren helemaal niet in de slaapkamer geweest. Het lijkt mij logisch als je 's nachts iemand zoekt je eerst in zijn bed gaat kijken. En dan in de kasten of die erg leeg zijn en vervolgens onder het bed of ie zich verstopt heeft. Maar ik vind het prima dat jij het op een andere manier interpreteert. We moeten niet over elk detail in discussie gaan. Ik vind het boek enigszins simpel geschreven en jij niet. Daar ging het om.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #90860 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Christy Lefteri - De bijenhouder van Aleppo
Dit is ook een manier om iemand nieuwsgierig te maken!

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #90865 door dettie
ha berdine,

Ik reageerde hier op:

Ook dingen als ingepakte reistassen die in het huis niet worden gevonden terwijl de rest kort en klein wordt geslagen. Onlogisch, maar zonder die tassen kon er niet eens vertrokken worden. Ik zou in de Londense metro niet zomaar van het ene eind naar het andere kunnen reizen als ik nog nooit in een metro had gezeten.

Zelf vind ik het wel fijn om de diepte in te gaan over de inhoud van een boek.

Ik vind het leuk om te denken waarom dit en hoe zat dat dan en als iemand het anders ziet daar over discussiëren.

Maar ik zie dingen vaak wel anders dan jullie, dat is wel eens lastig, misschien is dat omdat ik me heel erg inleef in een verhaal.

Ik let nooit zo op stijl en zo.

Over simpel geschreven, de vrouw zegt nauwelijks iets en de man houdt zijn zinnen heel kort, en later in Engeland zijn de zinnen ook niet vloeiend natuurlijk. Dat maakt mogelijk ook dat het verhaal simpel overkomt voor jou?

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden