Je opmerking klopt niet Berdine, en daarom reageer ik, omdat ik het moeilijk vind dat niet te zeggen. Het kan vervelend overkomen als zijnde detailzoeker. Maar je schrijft dingen die niet in het verhaal staan.
je schrijft:
"De tassen waren onder het bed blijven staan. Ze waren helemaal niet in de slaapkamer geweest. Het lijkt mij logisch als je 's nachts iemand zoekt je eerst in zijn bed gaat kijken. En dan in de kasten of die erg leeg zijn en vervolgens onder het bed of ie zich verstopt heeft. "
Maar dat klopt niet. Er staat namelijk nergens dat de insluipers niet in de slaapkamer zijn geweest en dat zijn ze dus wel. De tassen had Nuri meegenomen naar de woonkamer. Later, na het bezoek van de insluipers, worden ze teruggevonden in de slaapkamer.
In het boek staat: "Ik liet haar (Afra) waar ze was en ging op zoek naar onze tassen. Ik vond ze in de slaapkamer, ongeschonden, slingerde ze over mijn schouder en ging terug naar de woonkamer."
Als hij wist dat ze in de slaapkamer stonden dan was hij niet op zoek gegaan en zei hij niet "ik vond ze in onze slaapkamer".
Ze hebben wel geluk gehad inderdaad dat er niet in de tassen gekeken is. Dat kan je als wel érg toevallig opvatten, maar ze waren op zoek naar Nuri en smeten uit wraakzucht alles in het rond, In een kapot huis zonder muur en dak verwacht je geen bezittingen denk ik.
Ik zal vast drammerig overkomen, maar ik kan dan mijn mond niet houden. Juist omdat ik het zo'n mooi boek vind en het dan jammer vindt dat het niet zo goed bevonden wordt vanwege details die niet blijken te kloppen.
Het maakt natuurlijk niet uit of jij het boek wel of niet goed vindt, ieder zijn mening, maar dat spreekt voor zich.
Dettie
die altijd een beetje bang is voor ruzie maar toch ook haar mening wil geven.