Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

# Jan van Mersbergen - De onverwachte rijkdom van Altena

Lees meer
7 jaren 3 maanden geleden #89775 door marjo
Genieten, dat doe ik altijd met een boek van Jan van Mersbergen!

Lees meer: www.leestafel.info/jan-van-mersbergen

-

-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 3 maanden geleden #89789 door dettie
Die put heeft vast met die raadselachtige opmerking te maken Verspeelde vis wordt steeds vetter.

Ik heb volgens mij nog geen boek van Mersbergen gelezen, wel eens een keer begonnen in het boek Naar de overkant van de nacht en dat kreeg me maar niet in zijn greep. Ik ben bang dit boek ook niet. Het lijkt een beetje thrillerachtig, of zit ik er naast?

Dettie

Lees meer
7 jaren 3 maanden geleden #89790 door marjo
Daar zit je helemaal naast.

Ik zou het eerder een feelgoodroman noemen. Op het eerste gezicht kabbelt het verhaal door tot een verrassend einde, zonder meer dan dat. Maar het blijft - bij mij - hangen en dat sterkt mij in de mening dat het meer een psychologische roman is.

Jammer dat je 'naar de overkant' niet doorkwam. Maar het is dan ook een echt carnavalsboek, ik denk dat als je niets tot weinig van zo'n cultuur weet het verhaal inderdaad niet meevalt.

Lees meer
7 jaren 3 maanden geleden #89791 door berdine
Nou, ik heb "Naar de overkant van de nacht" wel uitgelezen, maar ik had er ook moeite mee. Dat lag niet aan het feit dat het carnaval was. Het duurde en duurde. Weer een biertje, nog een biertje. En het verhaal kwam amper vooruit.

Dan pak je niet zo gauw een ander boek van die schrijver.

Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden #89792 door marjo
Dat het duurde en duurde hoorde bij het verhaal. Met het aanvankelijk trage en later versnelde tempo in de activiteiten én in het vertellen wordt het gevoel en de beleving van carnaval in Venlo opgeroepen. Dat vond ik juist het knappe van het boek!

En omdat zoiets helemaal niet nodig is in dit verhaal over de Put, is er hier dan ook geen sprake van.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91114 door berdine
Misschien moet ik hem een tweede kans geven. Je bent niet de enige die lovend is, Marjo. Het boek is deze week het 5 euro e-book bij Libris.

Tijd voor maken pagina: 0.500 seconden