Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

K. Schippers - Het witte schoolbord

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13069 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Zie ook: www.schrijversinfo.nl/daisnejohan.html Ook al zo´n lange lijst. Dat wordt nog wat.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13112 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb "eerste indrukken" gevonden, en al uit ook (lange treinreis).

Ik maak nog een verslag natuurlijk, maar als je dit magisch-realisme noemt, dan schrijft Lampo niet in die categorie..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13123 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
ha Librije, je veroorzaakt wat met je boek van Schippers....

Marjo aan Schippers en ik heb eindelijk het boek van Lampo bovenop liggen omdat ik nu toch ook meer wil weten.

Groetjes

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13125 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Dag Marjo,

Zoals ik vorige week al aan Dettie schreef:

En hoe meer ik er de laatste dagen aan loop te denken, hoe meer ik er van overtuigd raak: het "magisch-realisme" van Schippers is totaal iets anders dan dat van Lampo. Bij L. ga je als het ware door een poort en komt dan in een andere, parallelle wereld, die anderen niet kennen, maar die naast de " werkelijke" wereld bestaat. Vandaar "kunstje". Het heeft dus meer iets van Fantasy.

Bij Schippers gaat het om een andere manier van kijken naar "de" werkelijkheid, om zo te ontdekken, dat er nog een "andere" werkelijkheid bestaat, als je maar goed, of anders kijkt naar de gewone wereld.

Ook ik heb inmiddels het bestelde exemplaar van Eerste indrukken ontvangen. Ziet er veelbelovend uit. Maar ik wil eerst alle aandacht geven aan Het Psalmenoproer, want dat is erg de moeite waard. Ik geniet er te veel van om me te gaan haasten of er iets anders tussendoor te lezen. Daarna komt Eerste indrukken dus wel aan de beurt. Maar ik ben benieuwd naar jouw verslag.

Groet, Librije.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13132 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat komt binnen een dag of wat. Maar lees het niet als je het boek binnenkort gaat lezen..
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.395 seconden