Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

K. Schippers - Het witte schoolbord

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13059 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
De ruiter op de wolken heet het.

Heb het bij de binnenkort te lezen boeken stapel gelegd.

SPOILER/VERKLAPPER

Schippers stapte in het boek Waar was je nou via foto's in de vroegere tijd, zijn jongere jaren dus. (Ook een poort?) maar die tijd is dus geen fanatsy.

Hij ontmoet ook 'vreemde/wazige' mensen, dat gedeelte begreep ik eigenlijk niet goed. Hij verandert als het ware zijn eigen levensloop.

Ook in dit boek speelt de speelfilm een rol, frapant. Foto's en film blijken hem te fascineren.

Groetjes

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13060 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Ruiter op de wolken is niet zo dik en is oorspronkelijk geschreven in 1952 en in herz. versie uitg. in 1967. Uit de beginperiode dus. Dus aanvaardbaar :P Mij staat bij, dat ik het destijds wel mooi vond, maar het is al zo lang geleden..... Ik zou het ook eens opnieuw moeten lezen. Ik wacht eerst even op jouw reactie. (Geen haast bij, ik heb nog genoeg plannen!) :roll:

Marjo schreef: "bij Schippers is sprake van een ontwikkeling, daar had Lampo geen last van". Eerste indrukken van Schippers is uit 1979. Misschien dat ik daarna dan eens Waar was je nou? (2006) probeer. Lijkt me toch heel anders, ook anders dan de Lampo's van later.

Overigens: volgens mijn dochter zijn de magisch-realistische romans van Daisne beter. Ken jij die?

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13061 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee de dichtbundel die ik van Daisne gehad heb is het eerste wat ik zie van hem.

Dettie

die maar weer eens zucht, zoveel boeken.....
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13065 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb verschillende boeken van Daisne. Ik was ooit onder de indruk van zijn boeken, maar ooit, dat is meer dan dertig jaar geleden, en ik heb zijn boeken nooit herlezen..

Het kan wel zijn Jannie, dat Lampo steeds min of meer volgens een gelijk concept te werk ging, vooral in zijn latere werk, maar als je dat leuk vindt (vond ik) dan is dat geen probleem toch?

Er zijn overeenkomsten tussen Schippers en Lampo, maar ook verschillen. Ik meen trouwens dat het boek dat ik nog heb ergens, ook 'eerste indrukken' is..zal het toch eens zoeken.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13067 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Tuurlijk niet Marjo, helemaal geen probleem. Dan bof je zelfs, want hij kreeg er zelf ook geen genoeg van ze te schrijven. :P

Schippers: Een liefde uit 1947 (1985) leek me ook wel wat, maar eerst "De Eerste Indrukken" maar eens. En dan op zoek naar De man die zijn haar kort liet knippen van Daisne. Ik kan me van hem alleen vaag nog De trein der traagheid herinneren. Dat verhaal maakte wel indruk.

Kortom: ik wil weer veel te veel! :cry:

Morgen heeft de bieb Het Psalmenoproer voor me (hopelijk) en dat krijgt voorrang.

Jannie.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden - 19 jaren 6 maanden geleden #13068 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik weet - maar vraag me niet waarom! - dat de trap van steen en wolken het meeste indruk gemaakt heeft..
Laatst bewerkt 19 jaren 6 maanden geleden doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.553 seconden